شبکه حفاران غیرمجاز در پلدشت متلاشی شد

ارومیه - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: شبکه حفاران غیرمجاز در محوطه تاریخی «قیز قلعه» پلدشت متلاشی و اعضای آن دستگیر شدند.

به‌گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان غربی، سرهنگ بهزاد حجابی روز دوشنبه در این باره اظهار کرد: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز با هدف کشف اشیای تاریخی در محوطه معروف به سال آغل ( قیز قلعه‌) از توابع پلدشت، عوامل یگان حفاظت ماکو پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از صحت گزارش واصله در هماهنگی‌های لازم با فرمانده انتظامی منطقه ارس و همراهی عوامل انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی اظهار کرد: در این ماموریت سه حفار غیرمجاز هنگام حفاری دستگیر و به همراه آلات و ادوات حفاری برای سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل پاسگاه بخش ارس شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: با فعال کردن مشارکت‌های اجتماعی و نیز تعامل با ارگان‌های همیار، در چند سال گذشته میزان تخلفات در حوزه میراث‌ فرهنگی کاهش و نیز برخورد با متعرضان این حوزه و کشف جرم افزایش چشمگیری داشته است.

سرهنگ بهزاد حجابی همچنین از عوامل یگان حفاظت ماکو به‌دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و نیز از فرماندهی عوامل انتظامی منطقه ارس برای همیاری و همکاری مستمر با یگان حفاظت به‌ویژه همیاری در دستگیری این مجرمان تشکر و قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha