۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85231735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طراحی هشت گالری دفاع مقدس در باغ موزه لرستان

۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبر: 85231735
طراحی هشت گالری دفاع مقدس در باغ موزه لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان گفت: هشت گالری دفاع مقدس به مناسبت هشت سال دفاع مقدس در باغ موزه این استان ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ "محسن رشیدی" روز دوشنبه در حاشیه بازدید از باغ موزه دفاع مقدس این استان بیان کرد: محتواسازی باغ موزه دفاع مقدس به همکاری و کمک همه جانبه تمام دستگاه‌های اجرایی و حتی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیازمند و این بنا به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در مکان مناسبی از شهر خرم آباد ایجاد شده است.

وی با اشاره به وضعیت توپوگرافی این منطقه بیان کرد: منطقه گردشگری کیو در مجاورت این فضا بعنوان یک مرکز فرهنگی با اتصال یک پل با همکاری شهرداری خرم آباد به بزرگترین مرکز فرهنگی کشور در این نقطه تبدیل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: مساحت باغ موزه دفاع مقدس ۱۳.۲ هکتار و مجموعه تفریحی کیو نیز بالای ۱۵ هکتار است و اگر تجمیع شوند، در کشور ظرفیت بی‌نظیری به شمار می رود.

رشیدی گفت: این باغ موزه از جدیدترین شاخص های موزه در سطح کشور برخوردار و از لحاظ فنی دارای معماری اسلامی و کلاسیک است.

وی با بیان اینکه در یک طبقه از این موزه به مناسبت هشت سال دفاع مقدس هشت گالری از نقش آفرینان هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود ، عنوان کرد: همچنین در این مجموعه یک گالری ویژه مقام معظم رهبری و یک گالری دیگر برای امام خمینی (ره) طراحی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: در طبقات فوقانی نیز ۲ گالری جداگانه دوره‌ای در نظر گرفته شده است که هر بار با توجه به عملیات‌ها و روزشمار مورد نظر محتویات تغییر می‌کند.

رشیدی با تاکید بر اینکه هزینه‌های زیادی برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس اختصاص یافته است، گفت: تلاش می شود این مجموعه با قابلیت معرفی ظرفیت های ۶ هزار و ۵۵۴ شهید و ۴۶ هزار رزمنده این استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: لرستان به عنوان خاکریز دوم دشمن ۱۷۶ بار بمباران شد و یک پنجم از شهدای این استان دانش‌آموزان و معلمان هستند که در کشور چنین آماری بی سابقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha