۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 85231794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اساس فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها، تقویت امید است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اساس فعالیت‌های فرهنگی تقویت امید در دانشگاه است که همواره ایجاد امید در نسل جوان مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری در شصت و یکمین اجلاس معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها که با شعار تحول فرهنگی دانشگاه، حکمرانی هوشمند در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد، افزود: نسبت به همه مجموعه‌های فرهنگی دانشجویی دارای شناسنامه و مجوز فعالیت، برخورد مثبت و توام با پذیرش داشته باشید و فعالان فرهنگی را به انجام فعالیت قانونی امیدوار کنید.

وی تاکید کرد: شوراهای فرهنگی و نظارت دانشگاه‌ها باید جلسات منظم برگزار کنند و درخواست‌های برگزاری برنامه توسط تشکل‌ها به سرعت بررسی و اعلام نظر شود و حتما ایجاد امید و نشاط در محیط دانشگاه اصل قرار بگیرد و خدای ناکرده فضای بسته‌ای نباشد که دانشجو سرخورده شود.

معاون وزیر علوم یادآور شد: مسوولان دانشگاه وظیفه اعطای مجوز و حمایت از مجموعه‌های فرهنگی دانشجویی را برعهده دارند و میدان داری برنامه‌ها با دانشجویان است؛ اعطای فرصت برگزاری برنامه فرهنگی و اجتماعی به دانشجویان در آنان حس مسوولیت را تقویت می‌کند که بسیار ارزشمند است.

اساس فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها، تقویت امید است

کاربرگ‌هایی در سامانه فرنمای معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم قرار دارد که علاقه‌مندی و توانمندی فرهنگی و هنری دانشجویان را می‌سنجد و معاونان فرهنگی می‌توانند در آغاز ثبت‌نام دانشجویان از این کاربرگ استفاده کنند تا براساس علاقه دانشجویان برای آنان برنامه‌ریزی فرهنگی انجام بدهند.

کلانتری تصریح کرد: ملاک اصلی در تعامل با مجموعه فرهنگی آیین‌نامه‌های قانونی حوزه فرهنگ در دانشگاه است و سلیقه هیچ مسئولی معیار نیست. معاونان فرهنگی با همکاری کل ارکان دانشگاه دو برنامه فرهنگی مناسب را در قالب "آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها" و " آیین دانشجویان نورود در هفته سوم مهر" حدالامکان با حضور خانواده دانشجویان ، برگزار کنند و از الگوی معرفی شده و ظرفیت‌های هنری دانشگاه خود در این خصوص استفاده کنند.

وی با تاکید بر تغییر فضای کنشگری در شورای کنونی نسبت به چند سال گذشته، گفت: استفاده از داده‌های فرهنگی قابل قبول که به سرعت قابل گردآوری و تحلیل باشد، ما را به سمت ایجاد سامانه فرنما سوق داد و این سامانه یک دستیار برای معاونان فرهنگی در خدمت به دانشجویان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha