۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85231818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در قزوین اجرا می شود 

قزوین - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین از اجرای یک هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح این استان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار "محمد امیری مقدم" روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تشریح برنامه های این هفته افزود: در آستانه چهل و سومین سالگرد حماسه دفاع مقدس با شعار "ما متحدیم" با توجه به راهبرد سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند"دفاع مقدس مثل یک تابلوی نقاشی است و هر قدر که به آن نزدیک می شویم فاخر بودن اثر بیشتر برای ما نمایان تر می شود"،‌ خاطرنشان کرد: دفاع مقدس اتفاقی است که هر چه به آن نظر می کنیم و به حوادث مختلف آن ورود پیدا می کنیم،‌ عظمت و اهمیت آن دوران بر ما بیشتر مشخص می شود.

سرهنگ امیری مقدم ادامه داد: همچنین در تاریخ ایران، دفاع مقدس بی بدیل بوده و هر سوژه آن یک حادثه عظیم را برای ما رقم زده است تا جایی که اگر امت ها و ملت های دیگر این سوژه ها را داشتند با عظمت آن را به جهانیان معرفی می کردند.

وی با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در جهاد تبیین، تصریح کرد: امروز دشمن با ابزاری به نام رسانه به جنگ ما آمده و این مساله رسالت رسانه های ما را نیز سنگین تر تا آنجایی که بر اهل رسانه فرض آن است که در این عرصه ورود یافته و اینگونه حوادث عظیم را عرضه کنند.

وی با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده در هفته دفاع مقدس، افزود: برنامه های مشترک و عمومی هفته دفاع، ۶۳۰ عنوان برنامه توسط سپاه صاحب الامر (عج )، ۱۲۰ عنوان برنامه توسط قراگاه لشگر ۱۶ زرهی و ۹۰ عنوان برنامه در مجموعه فراجا بخشی از برنامه های مشترک و عمومی هست که توسط نیروهای مسلح استان به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

سرهنگ امیری مقدم ادامه داد: برنامه های عمومی و مشترک شامل؛ دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب با حضور فرماندهان ارشد نظامی استان، دیدار با خانواده معزز شهدا از سوی یگان های نیروهای مسلح و پایگاه های بسیج، دیدار با مقام معظم رهبری به صورت سراسری در حسینیه حضرت امام (ره) در تهران برگزار و در مراکز استان ها نیز به صورت ارتباط تصویری برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عطر افشانی مزار شهدا، یادواره شهدا، رژه موتوری به میزبانی سپاه استان در بلوار انصارالحسین شهرک کوثر، حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و فرماندهان نظامی و انتظامی استان در تریبون های نماز جمعه، نواختن زنگ مقاومت در همه مدارس در روز اول مهر، اجرای نمایشواره فاخر، برنامه های فرهنگی و محافل شهر و خاطره، رونمایی ۲۳ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و ۲۰ عنوان کتاب صوتی و همچنین افتتاح ۶ یادمان شهدا از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان قزوین است.

۳۱ شهریورما، سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۵۹ به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس در تقویم ملی نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha