سه هزار خیاط و طراح در جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت کاشان ثبت‌نام کردند

کاشان - ایرنا - دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت گفت: سه هزار خیاط و طراح لباس طی چهار سال گذشته در بانک اطلاعاتی این جشنواره نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا نجفی روز دوشنبه در آیین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت کاشان افزود: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان در این جشنواره، ۶۰۰ نفر از کاشان و بقیه از مناطق دیگر کشور هستند.

وی اظهار کرد:این جشنواره آذرماه امسال در سه بخش اثر، طرح و دانش‌بنیان برگزار خواهد شد.

دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت بیان کرد: موضوع بخش اثر این جشنواره با محوریت مانتو اجتماع دوخت شده است، در بخش طرح موضوع طراحی لباس های مردانه و زنانه است.

نجفی گفت:در بخش دانش‌بنیان نیز محققان و پژوهشگران در موضوع چهارگانه هویتی، بومی، تاریخی و ملی برای سلامت لباس و پوشاک فعالیت می‌کنند.

وی افزود:چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری فردخت از امروز ۲۷ شهریور آغاز و تا ابتدای دی ماه سال جاری ادامه دارد.

وی اظهار کرد:مهلت تحویل آثار برای شرکت در این جشنواره ۱۰ آذر امسال است.

"فردخت" نام نمادین لباس مخصوص محلی زنان یکی از مناطق کاشان و هدف از نامگذاری آن بر یک رویداد هنری با موضوع مد و لباس توجه دادن به پیشینه تاریخی و هویت یک تولید عمومی در حوزه پوشش و پوشاک است.

کاشان با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha