۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85232002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست احزاب سودانی مخالف جنگ داخلی در آدیس آبابا

۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵
کد خبر: 85232002
نشست احزاب سودانی مخالف جنگ داخلی در آدیس آبابا

تهران – ایرنا – نشست احزاب وگروه‌های سیاسی مخالف جنگ داخلی کنونی سودان به رهبری «ائتلاف آزادی و تغییر» و با هدف تشکیل یک جبهه فراگیر برای متوقف کردن جنگ و از سرگیری روند دمکراتیک در این کشور در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا به نقل از وبگاه سودان تریبون، نشست های مذکور با حضور کمیته های مقاومت و تشکیلات و سندیکاهای صنفی و طبقاتی در حال برگزاری است و هدف از آن، فعال سازی مجدد جبهه مدنی برای متوقف کردن جنگ و از سرگیری روند دمکراتیک در کشور است.

بر اساس این گزارش، نمایندگانی از احزاب سیاسی، صنفی، زنان و جوانان به همراه شخصیت هایی از ائتلاف کمیته های مقاومت مناطق حاج یوسف و ام درمان در مرکز سودان در این نشست حضور دارند.

در حالی که سودان شاهد تشدید درگیری ها بین ارتش و نیروهای واکنش سریع پس از شکست مذاکرات فیمابین آنها در جده است، «نیروهای آزادی و تغییر» تلاش می کنند برای متوقف کردن جنگ داخلی در سودان، جبهه مدنی گسترده تری را تشکیل دهند.

جبهه مدنی در بیانیه ای اعلام کرد که شورای هماهنگی و ارتباط وابسته به این جبهه، نشست هایی را آغاز کرده است و قرار است این نشست ها تا امروز دوشنبه ادامه یابد و نشست ها، بر از سرگیری فعالیت جبهه مدنی و حمایت از تلاش های نیروهای مدنی برای تشکیل یک جبهه مدنی فراگیرتر در راستای متوقف کردن جنگ و از سرگیری روند دمکراتیک در کشور تمرکز خواهد داشت.

به موازات فعالیت ائتلاف نیروهای ازادی و تغییر برای متوقف کردن جنگ در سودان، احزاب سیاسی تحت عنوان «نیروهای مردمی» اقدام به برگزاری نشست هایی در اریتره و اعلامیه ای موسوم به «اعلامیه اسمره» منتشر کرده اند. این نیروها پس از برگزاری نشست مذکور، با سفر به جوبا پایتخت سودان جنوبی، سفر منطقه ای شان را آغاز کرده اند.

ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان به متهم کردن یکدیگر به ادامه جنگ داخلی ادامه می دهند و ارتش، روز گذشته نیروهای واکنش سریع را به «ادامه تخریب و نابودی تأسیسات عمومی و زیربنایی کشور» و همچنین به آتش کشیده شدن شرکت نفت النیل متهم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha