۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۰۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85232143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار سمنان: تصادف‌های جاده‌ای ٣٨ درصد کاهش یافت

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: تصادف‌ در محورهای ارتباطی استان در سال ١۴٠٢ نسبت به سال قبل ٣٨ درصد کاهش یافت. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی عصر دوشنبه در نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استاندار ی افزود: استان سمنان از پنج میلیون زائر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) میزبانی کرد.‌

وی ادامه داد: با اقدامات و تدابیر پیش بینی شده ، امسال تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان ٣٨ درصد کاهش داشت.‌

استاندار سمنان با اشاره به بازگشایی مدارس و ضرورت توجه ویژه خانواده‌ها و آموزش و پرورش استان، از تلاش های تمامی فرهنگیان و جامعه بزرگ آموزش و پرورش قدردانی کرد.

استاندار: تصادف‌های جاده‌ای در سمنان ٣٨ درصد کاهش یافت

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته و در همین ایام ، معاندین تلاش کردند تا ناهنجاری ها و ناامنی هایی در کشور ایجاد کنند، تاکید کرد: تلاش دشمن در این زمینه با شکست مواجه شد. طی ٢ سال اخیر تمامی امکانات و تجهیزات رسانه ای غرب و دشمنان نظام، برای ضربه زدن به کشور بسیج شد که این مساله با مدیریت و تلاش بخش‌های مختاف داخلی ناکام ماند.

هاشمی بیان کرد: سمنان یک استان با امنیت پایدار بوده که این امنیت با تلاش تمامی نیروهای امنیتی و انتظامی و همکاری و مشارکت مردم استان ایجاد شده است.

وی درباره هماهنگی و همکاری اولیا دانش آموزان و مدارس، افزود که آموزش و پرورش یک رکن اساسی در جامعه است. آموزش و پرورش ضمن تمهید مقدمات کامل و استفاده از تمامی ظرفیت ها ، آمادگی لازم جهت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی داشته باشد.‌

وی با اشاره به اینکه توجه به حوزه نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اولیا و دانش آموزان امری ضروری است، ادامه داد: فرمانداران تمامی شهرستان ها ، نسبت به برگزاری شورای آموزش و پرورش و بسیج تمامی ظرفیت ها تا پیش از مهرماه اقدام کنند.

استاندار سمنان تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان حق قطع انشعاب آب ، برق ، گاز و تلفن مراکز آموزشی به‌دلیل بدهی را ندارند ، اما مدیران مراکز آموزشی نیز تلاش کنند تا بدهکاری مدارس پرداخت شود.‌

اهمیت ارتباط دوسویه مدارس و اولیای دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست گفت: مدیران مدارس نقشی بی بدیل در آموزش وپرورش دارند.

سیدجمال وزیری بیان کرد: تمام‌ تلاش‌ها بر آن‌ است تا موضوعات مختلف در خود مدارس به‌صورت هوشمندانه مدیریت شود.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقاء رضایتمندی اولیای دانش آموزان، افزود: امروز آموزش و پرورش در تمام جامعه نقش موثر دارد و ظرفیت سازی تشکل ها یک‌ راهبرد مهم در آموزش و پرورش است.

۲۰۲۸ مدرسه با ۱۱ هزار و ۲۰۰ نیرو در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرای ۱۳۳ هزار دانش آموز استان سمنان است.

آموزش و پرورش استان سمنان در مقطع ابتدایی پوشش ۹۸ درصدی دارد و پوشش ۹۶ درصدی متوسطه اول و ۹۱ و نیم درصدی متوسطه دوم نیز برای سال تحصیلی ١۴٠٢-١۴٠٣ محقق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha