۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۰:۲۲
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85232187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصلی آستارا آماده اسکان سیل‌زدگان است

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۰:۲۲
کد خبر: 85232187
مصلی آستارا آماده اسکان سیل‌زدگان است

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های آسیب‌دیده گفت: مصلی نمازجمعه برای اسکان سیل‌زدگان آستارایی آماده شده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی دوشنبه‌شب در این زمینه به خبرنگاران گفت: با توجه به جاری شدن سیل در شهرستان، اعضای ستاد نمازجمعه آستارا همانند نیروهای امدادرسان، امنیتی، انتظامی و بسیجی آماده خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان برای کاستن از آلام همشهریان هستند.

وی افزود: مصلی‌ها و مسجدها مکان مناسبی برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان، مسافران در راه‌ماندگان است و در این راستا مصلی نمازجمعه آستارا آماده اسکان سیل‌زدگان آستارایی و سایر هموطنانی است که در راه مانده است.

امام‌جمعه آستارا در ادامه از مسئولان کشوری و استانی خواست تا در راستای برطرف کردن مشکلات ناشی از سیل در این شهرستان اقدام‌های لازم را انجام دهند و در امدادرسانی به سیل‌زدگان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

همچنین چند باب مسجد از جمله در سیبلی، کانرود، لوندویل و مسجد محمد رسول‌الله (ص) آستارا هم برای اسکان اضطراری مسافران و سیل‌زدگان در نظر گرفته شده است.

سامانه جوی بارش‌زایی که از شب گذشته فعالیت خود را در غرب استان گیلان آغاز کرده، تا کنون موجب جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از شهرستان آستارا و تخریب سازه‌های روبنایی از جمله ۲ دهنه پل، تعدادی از جاده‌ها و سردهنه‌های آبیاری بین مزارع و قطع تعدادی از راه‌های ارتباطی روستایی شده است.

در پی بروز سیل که مشکلات متعددی را برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است، مسئولان استانی و شهرستانی با همه امکانات موجود برای مدیریت بحران وارد عمل شده‌اند که از جمله می‌توان به تلاش برای آبرسانی با تانکرهای سیار، استقرار ۱۶ تیم هلال احمر و نجات ۲۴۴ نفر، درمان سرپایی ۲ نفر و جراحت سطحی پنج نفر و توزیع آب و غذای گرم از سوی ستاد فرمان امام اشاره کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و هم‌جوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha