تیم ملی فوتوالی برای حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی آماده ‌می‌شود

یزد- ایرنا- عضو هیات رئیسه انجمن فوتوالی ایران گفت: تمرینات آماده سازی تیم ملی با حضور ۱۰ بازیکن و زیرنظر کادرفنی تا ۳۱ شهریورماه جاری در شهرستان مهریز یزد برای حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی در حال برگزاری است.

" مهدی زارع " روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمرینات تیم ملی فوتوالی از ۲۶ شهریورماه جاری در زمین ساحلی ورزشگاه شهید محصل شهرستان مهریز آغاز شده و این مرحله از اردو طبق برنامه به همت کمیته فوتوالی استان یزد و میزبانی شهرستان مهریز برگزار شده است.

وی اظهار کرد: در اردوی تیم ملی سیدحسین میرحسینی، امیرحسین دهقانی، سبحان میرشمسی، علیرضا دهقانی و ابوالفضل ظهوری از استان یزد، فرشاد پورفرزاد و عارف صفایی از گلستان، علی کرمی از بوشهر، جمال یزدانی از خراسان شمالی و فرهاد دانش دوست از استان البرز حضور دارند که استان یزد بیشترین سهم را در تیم ملی فوتوالی دارد.

زازع گفت: هدف از برپایی سومین مرحله از ارودی تیم ملی فوتوالی، شناسایی نفرات اصلی برای حضور در مسابقات آسیایی و بین‌المللی است و در استان یزد ظرفیت‌های خوبی برای برگزاری اردوها و نیز بازیکنان مستعدی در ای رشته وجود دارد .

تیم ملی فوتوالی برای حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی آماده ‌می‌شود

فوتوالی از ادغام ۲ رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شد که در یک زمین ۹ در ۱۸ مترمربع با یک تور به ارتفاع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر با حضور ۲ بازیکن در هر تیم برگزار می‌شود.

بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند.

انجمن فوتوالی ایران در سال ۱۳۹۰ تشکیل و زیر نظر هیات ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی فعالیت دارد و تیم ملی فوتوالی ایران در دوره گذشته بعد از تایلند، نایب قهرمان آسیا شد.

تیم ملی فوتوالی ایران در جام جهانی ۲۰۲۰ میلادی تایلند با درخش در این مسابقات برای اولین بار نایب قهرمان جهان شد.

یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد و حدود ۲۰۰ نفر در رشته فوتوالی استان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha