دولت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای جاده‌های گالیکش هزینه کرد

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گالیکش درشرق استان گلستان گفت: طی ۲ سال گذشته دولت سیزدهم اعتبارات و اقدامات خوبی برای تکمیل زیرساخت‌های جاده‌ای این شهرستان به‌خصوص بهسازی و تعریض بزرگراه مینودشت- گالیکش- جنگل گلستان انجام داده که برآورد ریالی این اقدامات افزون بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری گالیکش، محمدرضا میرنیا در دیدار با علی‌اصغر رفیعی‌نژاد مدیر شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: با اهتمام دولت مردمی و جهادی سیزدهم پروژه ملی بهسازی و تعریض بزرگراه مینودشت - گالیکش - جنگل گلستان از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخودار است.

وی اضافه کرد: از ۲ سال گذشته تاکنون حدود ۲۵ کیلومتر از این بزرگراه در محدوده ورودی شرقی گالیکش حدفاصل روستای «آق‌ قمیش تا روستای ترجنلی» به بهره‌برداری رسیده و چهار دوربرگردان استاندارد هم در این جاده ترانزیتی احداث شده است.

میرنیا ادامه داد: در بخش دیگری از طرح بهسازی و تعریض بزرگراه مینودشت - گالیکش - جنگل گلستان، عملیات اجرایی احداث ۲ دهنه پُل‌ و ابنیه فنی آن در محدوده روستاهای «قلی تپه و اوغان» حدفاصل مینودشت تا گالیکش نیز شروع شده است.

فرماندار گالیکش همچنین با تاکید برضرورت تکمیل بخش‌های باقی مانده این پروژه ملی اظهارداشت: از آنجا که یک‌ سوم از جاده‌های اصلی و ترانزیتی استان گلستان به مقدار افزون بر ۶۰ کیلومتر درحوزه سرزمینی گالیکش واقع است باید بهسازی، تجهیز و تکمیل این جاده در دستور کار دستگاه‌های متولی شهرستانی، استانی و ملی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی تعریض و ایمن سازی جاده بین المللی و ترانزیتی مینودشت - گالیکش - جنگل گلستان به‌عنوان بخشی از پروژه ملی و بزرگراهی «بهشهر - قوچان» به‌طول تقریبی ۵۰ کیلومتر از سال ۱۳۹۰ باهدف بهبود تردد و حمل جاده‌ای بویژه تردد ایمن سالانه چند میلیون زائر حرم ملکوتی حضرت امام رضا(ع) آغاز شده که تا قبل از روی کار امدن دولت سیزهم کمتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

تکمیل این پروژه مهم زیرساختی که علاوه بر زوار امام رضا (ع) هرساله میلیون‌ها تردد خودرویی از این محور بین المللی به استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و برخی استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور انجام می‌شود، مطالبه مردم شرق استان گلستان بالاخص اهالی ۲ شهرستان ولایتمدار و انقلابی مینودشت و گالیکش از دولت آیت الله رییسی است.

دولت سیزدهم برای تکمیل این پروژه ملی در جریان سفر ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به استان گلستان مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن تصویب کرد که بخش قابل توجهی از آن تخصیص یافته است.

شهرستان گالیکش افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha