۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85232346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمهیدات پلیس راه البرز برای بازگشایی مدارس حاشیه جاده ها

کرج - ایرنا - رییس پلیس راه البرز از اتخاذ تمهیدات ویژه برای رفت وآمد ایمن دانش آموزان مدارس حاشیه جاده‌های این استان در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.

سرهنگ "پیمان کرمی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد : طبق مصوبات شورای ترافیک البرز، ایمن‌سازی و آرام‌سازی کامل مدارس در حوزه شهری به شهرداری‌ها، نقاط حاشیه جاده به راهداری و نقاط روستایی نیز به عهده دهیاران بوده که دراین زمینه اقدامات پیشنهادی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: طبق آمار اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بیش از ۱۲۰ واحد آموزشی در حاشیه جاده های این استان واقع شده است.

کرمی اضافه کرد: طرح تامینی پلیس برای سلامت دانش‌آموزان به‌ویژه مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی با ارائه آموزش به دانش‌آموزان همراه است و مقرر شده تیم‌های گشت پلیس راه استان البرز از زمان آغاز سال تحصیلی و در ساعت‌های پایانی فعالیت مدارس در نزدیک مدارس حاشیه راه‌ها حضور یابند تا عبور و مرور دانش‌آموزان با ایمنی کامل انجام شود.

تمهیدات پلیس راه البرز برای بازگشایی مدارس حاشیه جاده ها

وی افزود: مقرر شده که دهیاران برای مدارس روستایی نصب علائم اخباری و اخطاری و آشکارسازی معابر را انجام دهند. همچنین والدین دانش‌آموزان از سرویس‌هایی که مورد تایید آموزش و پرورش است برای جابه‌جایی فرزندان خود استفاده کنند.

کرمی از والدین دانش‌آموزان و مدیران و معلمان مدارس خواست تا آموزش‌های لازم و مورد نیاز برای عبور ایمن از جاده‌ها را به فرزندان خود بیاموزند.
رییس پلیس راه البرز بیان کرد: ماموران پلیس راه با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز و منجر به ناامنی جاده‌های منتهی به مدارس شوند، برخورد قانونی می‌کنند.
وی گفت:رعایت مقررات به‌ویژه در جاده‌های ۲ طرفه فرعی و روستایی در مسیرهایی که مدارس واقع شده‌اند، بسیار ضروری است و رانندگان باید به این مهم توجه لازم داشته باشند.
رییس پلیس راه البرز تاکید کرد: جابه جایی دانش آموزان بویژه در مناطق روستایی با خودروهای باری مانند وانت ممنوع بوده و در صورت مشاهده با جدیت برخورد می شود.
کرمی یادآورشد که همچنین راکبان موتورسیکلت چنانچه قصد سوار کردن دانش آموزان را دارند باید علاوه بر سنجش ظرفیت مشخص شده ازکلاه ایمنی استفاده شود.

استان البرز دارای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

امسال بیش از ۵۷۰ هزار دانش آموز در استان البرز مشغول به تحصیل می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha