۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85232404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در زنجان ایجاد شد

زنجان - ایرنا - جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد و راه‌اندازی سه هزار نیروگاه خانگی خورشیدی پنج کیلوواتی برای خانواده‌های کم‌برخودار انجام شده است، گفت: از این تعداد ۳۰ مورد ساخته و تحویل و ۱۴۰ مورد نیز عقد قرارداد شده و در حال اجراست‌.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار ابوالفضل طهماسبی روز سه‌شنبه در کارگروه بسیج سازندگی استان زنجان افزود: سپاه و بسیج دوشادوش و همراه یکدیگر فعالیت‌های گسترده‌ای در تمامی حوزه‌های عمران و آبادانی، بهداشت، اشتغالزایی و بسیاری از دیگر حوزه‌ها دارند و برای محرومیت‌زدایی همواره در تلاش هستند و در نقاط کم‌برخوردار متمرکز شده‌اند.

وی اظهار داشت: ترویج و توسعه صندوق‌های قرض الحسنه مردمی و محله محور، اعزام تیم‌های پزشکی در مناطق محروم، فعالیت در حوزه رسانه و فضای مجازی، ارائه تسهیلات بانکی در راستای اقتصاد مقاومتی، فعالیت در حوزه مقابله با کرونا و لبیک به کمک مومنانه،ایجاد کارگاه‌های آموزشی و مهارتی و ترویجی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و فنی حرفه‌ای نمونه ای از فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان در جهت محرومیت زدایی و خدمات رسانی است.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به برخی از فعالیت‌های جهاد سازندگی اشاره کرد و یادآورشد: توزیع ۲۷ هزار و ۵۲۸ بسته معیشتی، نذر ۲۳۳ قربانی، توزیع ۶۶ هزار و ۴۵۰ غذای گرم، سه هزار و ۴۳۷ بسته معیشتی، ۲ هزار و ۵۴۷ البسه و کیف و کفش از جمله اقدامات بسیج سازندگی در استان بوده است.

وی گفت: مرمت ۴۳ مسکن نیازمندان با همکاری کمیته امداد، توزیع ۲ هزار و ۳۲۵ بسته و نوشت افزار در قالب همکلاسی از دیگر خدماتی است که توسط بسیج سازندگی ارائه شده است.

طهماسبی بیان کرد: کمک به ایجاد اشتغال ۶۴۴ نفر، آزادی هفت زندانی، ارائه مشاوره حقوقی به ۴۸۰ نفر، اهدای خون به ۱۱۰ نفر هم از سایر خدماتی است که امسال ارائه شده است.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه تهیه ملزومات زندگی از مهمترین اقدامات جهاد سازندگی است، گفت: امسال ۲۹۳ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد بین نیازمندان توزیع شده است و ۱۶۹ سری جهیزیه نیز آماده کمک است که در این بخش ۵۰ درصد از طریق بسیج سازندگی تهیه و ۵۰ درصد توسط شرکت‌ها تهیه می‌شود.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: همچنین با قرارگاه خاتم برای تجهیز یک کارگاه چاقوسازی و ۲ کارگاه خیاطی نیز اقداماتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه زنجان و کرج جزو اولین استان‌هایی است که در بحث آبرسانی به روستاها موفق عمل کرده است، افزود: مقرر شده است تا در فاز بعدی آبرسانی به ۱۵۷ روستا انجام شود با این حال جاگذاری لوله در سد گلابر رو به اتمام است.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم با ادامه فعالیت های بسیج سازندگی شاهد اجرای برنامه های خوب در جهت پیشرفت و آبادانی کشور باشیم، تصریح کرد: بسیجیان باید بیشتر از گذشته پای کار آمده و از تجربیات دوران دفاع مقدس در راستای عملیاتی کردن گام دوم انقلاب استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha