۱۷۰ قرارداد راکد در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تعیین تکلیف می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: تا پایان امسال ۱۷۰ قرارداد راکد در شهرک‌های صنعتی این استان تعیین تکلیف می‌شود.

هاشم علایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته ۹۲ قرارداد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۳۵ قرارداد در قالب ۱۰ هکتار زمین صنعتی فسخ و به بقیه قراردادها مهلت دوباره برای اجرای طرح صنعتی داده شد.

وی افزود: قراردادهای راکد شهرک‌های صنعتی استان در جلسات هیات حل اختلاف و داوری به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و مقرر است هر قراردادی امکان اجرای طرح‌های تولیدی و یا صنعتی را نداشته باشد ، فسخ شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به ضرورت فسخ قراردادهای راکد استان ادامه داد: اگر قراردادهای راکد فسخ نشود با گذشت زمان دیگر زمینی در شهرک‌های صنعتی استان وجود نخواهد داشت تا به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شود.

علایی از صاحبان قراردادهای راکد خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل طرح صنعتی خود اقدام کنند ، در غیر این‌صورت قراردادهای آنان با طرح در جلسات هیات حل اختلاف و با حکم قضایی فسخ و خلع ید خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، موظف به باز پس‌گیری اراضی راکد از صاحبان قراردادهای راکد و بلاتکلیف هستیم، افزود: به منظور جلوگیری از عواقب و ضرر و زیان‌های احتمالی، هرگونه خرید و فروش اراضی و یا واحدهای تولیدی خارج از مجوز شرکت شهرک‌های صنعتی ممنوع بوده و ضروری است خریداران بدون کسب مجوز از این شرکت، از خرید هرگونه اراضی در شهرک‌های صنعتی استان خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به برگزاری جلسات هیات حل اختلاف و داوری در فسخ قرار دادهای راکد گفت: هدف از برگزاری جلسات هیات حل اختلاف و داوری، رسیدگی به وضعیت قراردادهای راکد است تا تعیین تکلیف شده و اراضی آزاد شده به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شود.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha