برنامه کوتاه مدت برای ایمنی راه‌های خراسان جنوبی لازم است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید برنامه کوتاه مدت برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز جدید تعریف شود و تمرکز کمیسیون ایمنی راه‌های استان بر این نقاط باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان اظهار کرد: نقاط حادثه خیز جدید در جاده‌های استان به هر میزان باید شناسایی شود و ایمن سازی آنها در اولویت قرار گیرد تا به لحاظ فنی اصلاح شود.

وی افزود: مهمترین برنامه استان اتمام باندهای دوم راه بوده که ضمن ارتقای ایمنی، سطح خدمات را هم افزایش می‌دهد، خراسان جنوبی از ۲ سال گذشته در اجرای باند دوم رتبه خوبی داشته و حجم کار انجام شده، شاخص بوده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: تا زمانی که باند دوم یک محور تکمیل نشود و ایمن سازی لازم صورت نگیرد نباید برای استفاده کاربران بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه باید از همه توان برای ایمنی راه‌ها در استان استفاده کرد گفت: حضور پلیس و کنترل در جاده‌ها با افزایش سفرها باید بیشتر شود تا از بروز تصادفات بتوان جلوگیری کرد.

عباس‌زاده تصریح کرد: مسئولیت دستگاه‌ها در کمیسیون ایمنی راه‌ها باید به درستی تبیین و به آن عمل شود.

وی افزود: جاده‌های استان متناسب با دیگر محورهای کشور استانداردهای لازم را دارد و اگر مواردی ضعف دیده می‌شود باید در کمیسیون ایمنی راه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ تضمینی نیست باند دوم به کاهش فوتی تصادفات کمک کند گفت: نقش عامل انسانی به موازات ابنیه فنی باید مد نظر قرار گیرد و به آن توجه شود.

برنامه کوتاه مدت برای ایمنی راه‌های خراسان جنوبی لازم است

وی گفت: خودرویی که با نقص فنی وارد جاده می‌شود هم در بروز تصادف نقش دارد و باید پلیس از این کار جلوگیری کند.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه اعزام زائران و امکانات مواکب اربعین امسال به خوبی مدیریت شد ادامه داد: به‌رغم تردد بالا در این اعزام‌ها حادثه قابل توجهی را شاهد نبودیم که جای تقدیر دارد.

وی گفت: سفر متمرکز مردم استان برای دیدار با مقام معظم رهبری نیز بدون مشکل خاصی انجام شد و اعزام زائران برای زیارت امام رضا (ع) در روزهای پایانی صفر نیز بخشی از سفرهای جاده‌ای با کمترین دغدغه بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اعزام بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم استان با ناوگان عمومی به مشهد مقدس در روزهای پایانی صفر افزود: با وجود حجم بالای تردد در شهریور کمترین حادثه را شاهد بودیم و با وجود اینکه دورترین مرکز استان با مرز عراق بودیم اما اعزام زائران به اربعین با برنامه ریزی و آموزش موفقیت آمیز بود.

وی تاکید کرد: با این وجود هشدارهای ایمنی برای رانندگان و مسافران الزامی است لذا فرهنگ ترافیک در بین کاربران جاده‌ای باید ارتقا یابد.

عباس‌زاده گفت: به طور ویژه از دست اندرکاران حوزه راه‌ها و حمل و نقل در این سه اعزام مهم تقدیر خواهد شد.

در این نشست مصوب شد دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین خودرو همراه، راننده برای افزایش گشت‌های پلیس در راستای مدیریت سفرهای روزهای پایانی شهریور ماه همکاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha