تمام هزینه‌های ایرلاین حجاج همدانی و کردستانی با پیگیری‌های استاندار همدان تامین شد

همدان - ایرنا - مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: تمامی هزینه‌های ایرلاین حجاج همدانی و کردستانی که وظیفه انتقال و جابه‌جایی حاجیان استان های مذکور را برعهده داشتند با پیگیری‌ها و مساعدت استاندار همدان تامین شد.

حمیدرضا واحد نژاد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر که کار انتقال حجاج به سرزمین وحی را برعهده داشت با محدودیت های مالی مواجه بود و اعلام کردند که برای انجام پرواز باید هزینه های اسکان در هتل و پذیرایی یک هفته‌ای رفت و برگشت عوامل اجرایی و کادر پرواز این شرکت پرداخت شود، این هزینه با پیگیری و مساعدت استاندار تقبل و تhمین شد.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت در این موارد هزینه و بودجه‌ای ندارد، اظهار کرد: بر همین اساس امسال به دنبال درخواست ایران‌ایر برای پرداخت هزینه‌های یاد شده، اعتبارات لازم در این خصوص تأمین و پرداخت شد تا شاهد رفاه حال حجاج اعزامی و پرواز آنان از همدان باشیم.

واحدنژاد گفت: امسال ۲ هزار و ۴۴۰ زائر از استان‌های همدان و کردستان در قالب ۱۶ کاروان (رفت و برگشت) جمعاً ۳۲ پرواز از فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی شدند.

این مسوول خاطرنشان کرد: پیگیری های استاندار همدان موانع و مشکلات پروازهای حج از فرودگاه همدان را تسهیل کرد.

گفتنی است، استانداری همدان برای اعزام حجاج استان‌های همدان و کردستان در مراسم حج امسال جمعاً مبلغ ۲۵ میلیارد ریال هزینه کرده است.

تعداد ۶۰۸ نفر اتاق برای کادر پروازهای رفت و ۵۸۴ نفر اتاق برای کادر پروازهای برگشت، ۳۱۵ نفر اسکان و تعذیه کادر زمینی شرکت هواپیمایی در مسیر رفت و ۳۱۷ نفر اسکان و تغذیه برای کادر زمینی در مسیر برگشت به همراه ۱۷۰ سرویس ایاب و ذهاب از جمله هزینه هایی بوده که از سوی استانداری همدان تامین و تقبل شده تا حجاج همدانی بتوانند از همدان راهی سرزمین وحی بشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha