لغو تحریم ها علیه افغانستان، خواسته طالبان از سازمان ملل

تهران- ایرنا- همزمان با آغاز هفتاد و هشتمین دور مجمع عمومی سازمان ملل متحد، طالبان می‌گوید: انتظار دارد تا تحریم‌های وضع‌شده بر افغانستان از میان برداشته شوند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان گفت: طالبان از سازمان ملل متحد انتظار دارد تا تحریم‌های وضع‌شده علیه افغانستان، از میان برداشته شود و در چنین نشست‌هایی باید از دستاوردهای حکومت سرپرست افغانستان نیز نام برده شود.

او افزود: واقعیت‌های افغانستان که پیشرفت‌هایی صورت گرفته و دستاوردهایی داریم، به ویژه در بخش امنیت و اقتصاد، باید آن‌ها این واقعیت‌ها را درک و در مورد برداشتن تحریم‌ها و برقرار ساختن روابط دیپلماتیک وظایف و مسوولیت‌های خود را ایفا کنند.

برخی از کارشناسان مسائل سیاسی به این باورند که اگر طالبان و جهان به خواسته‌های هم تن ندهند، مشکلات کنونی در کشور افغانستان حل نخواهد شد.

«فضل الرحمان اوریا»، کارشناس سیاسی گفت: نیاز است که مردم افغانستان و افغانستان جایگاه اصلی خود را در اجلاس سازمان ملل متحد، دوباره بدست بیاورد.

به گزارش ایرنا هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور سران کشورها و دولت‌ها، وزرا و هیئت های کشورهای عضو این سازمان، از امروز سه شنبه ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) در نیویورک آغاز می‌ شود.

در این گفتگوها که در ماه سپتامبر هر سال در مقر سازمان ملل متحد برگزار و تا ۲۶ ماه جاری (چهارم مهر ماه) ادامه خواهد داشت، نمایندگانی از ۱۹۳ کشور شرکت خواهند کرد.

ریاست هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر عهده «دنیس فرانسیس» از ترینیداد و توباگو خواهد بود.

مجمع عمومی سازمان ملل امسال با شعار «احیای مجدد اعتماد و احیای همبستگی جهانی» تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha