۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85232653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶۶ نفر در تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی جان باختند

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85232653
۱۶۶ نفر در تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی جان باختند

بیرجند - ایرنا - جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۱۶۶ نفر در تصادفات جاده‌ای استان کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمد امیر کاظمی روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های خر اسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال ۱۲۷ فقره تصادف فوتی در سطح جاده‌های استان شاهد بودیم که ۱۶۶ نفر جان باختند در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۲ فقره با ۱۶۱ نفر بوده است.

وی گفت: همچنین از ابتدای امسال هزار و ۷۹۲ نفر در تصادفات جاده‌ای دچار جراحت شدند که این آمار هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار کرد: بیشترین متوفیان تصادفات جاده‌ای در محور نهبندان و کمترین در محور بشرویه بوده است.

وی گفت: با این وجود اما در شهریورماه تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان ۱۳ درصد افزایش یافت طوری که ۲۷ نفر در ماه اخیر بر اثر تصادف کشته شدند.

کاظمی افزود: حمل مواد مخدر و قاچاق سوخت، سرعت بالا و خستگی مهمترین عامل تصادفات فوتی در خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه جاده نهبندان - سربیشه در ۶ سال اخیر پر حادثه ترین محور خراسان جنوبی است گفت: شهریور امسال در ۴۸ ساعت ۱۳ نفر بر اثر تصادفات جاده ای کشته شدند.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: ۵۶ درصد تصادفات استان در سطح جاده های اصلی و بین ساعت ۱۲ تا ۲۰ رخ می دهد و روز جمعه پر تصادف‌ترین روز هفته است.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال ۱۲ هزار خودرو با سرعت بحرانی در جاده های استان توقیف سیستمی شدند که تا پایان سال این طرح با شدت ادامه دارد.

کاظمی افزود: ۹۷ نقطه حادثه‌خیز جدید در سطح جاده‌های استان احصا شده که از نظر علایم بازنگری و در ساعات پیک یا پایان تعطیلات با روشن کردن آتش به رانندگان هشدار داده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی هم در این نشست با انتقاد از ورود غیر فنی شهرداری ها به حوزه راه‌ها گفت: این مهم مشکلاتی برای ایمنی راه ایجاد می‌کند و نیاز است با تعامل دوطرفه نواقص موجود رفع شود.

اسدالله جلال زاده افزود: هر نقطه‌ای که تحویل شهرداری شود راهداری هیچ تعهدی در ایمن سازی یا اصلاح آن ندارد.

وی خاطر نشان کرد: وجود همدلی در بین ارگان‌های مختلف هم باعث شد سفرهای اربعین بدون کوچکترین مشکل انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha