۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴
کد خبر: 85232674
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۸.۴ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال یزد با سواد هستند

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴
کد خبر: 85232674
۹۸.۴ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال یزد با سواد هستند

یزد- ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت:۹۸.۴ درصد جمعیت گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند که از این حیث جز پنج استان نخست کشور است.

به گزارش ایرنا «سید علی قریشی»روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۳.۶ درصد افراد بالای ۶ سال یزد باسواد هستند افزود: ۲۶ درصد سواد اموزان استان در سنین دانش اموزی هستند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۳۱۶ نفر شامل یک‌هزار و ۵۱۰ نفر ایرانی و ۸۰۶ نفر اتباع خارجی که ۱۹ درصد دختر و ۸۱ درصد پسر بودند در کلاس های سواد اموزی شرکت کردند.

سهمیه سواد آموزی استان سه هزار و ۴۰۰ نفر تعیین شده است

وی گفت: سهمیه استان برای جذب سوادآموزان در سال تحصیلی جاری سه هزار و ۴۰۰ نفر تعیین شده که این سهمیه شامل سه دوره آموزش سواد، انتقال و تحکیم سواد می باشد.

قریشی تعداد آموزش دهنده معاونت سوادآموزی اداره کل اموزش و پرورش استان را ۳۰۰ نفربیان کرد و افزود: ۱۵۰ نفر از این تعداد فعال هستند.

وی با اشاره به شروع جذب بی سوادان و کلاس بندی‌ها از اول شهریور تا آبان‌ماه، گفت: هر ساله ۷۰ درصد حجم ابلاغی کشور در استان تحت پوشش قرار می‌گیرند که امیدواریم با همکاری مردم و دستگاه‌ها تعداد کلاسهای سوادآموزی استان به ۲۵۰ کلاس برسد.

فعالیت ۶ مرکز یادگیری محلی در یزد

قریشی تعداد مراکز یاد گیری محلی نهضت سواد موزی را ۶ مرکز بیان کرد و گفت: چهار مرکز از این تعداد در یزد، یک مرکز در زندان یزد و یک مرکز هم در مهریز دایر است.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در کلاس های این مراکز علاوه بر سوادآموزی، حرفه های پس از سواد را نیز در زمینه های گوناگون فرا می گیرند.

قریشی خاطرنشان کرد: این کلاسها با توانمندسازی افراد از نظر فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی موجب بهبود زندگی گروه هدف می شود

فعالیت‌های جانبی فرهنگی در حوزه سوادآموزی استان یزد

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و ورزشی متناسب با بوم استان معاونت نهضت سواد اموزی اداره کل آموزش و پرورش افزود: این برنامه‎ ها شامل چهارشنبه‌های فرهنگی یادبود شهید سلیمانی، حفظ صلوات خاصه امام رضا(ع)، حفظ آیه الکرسی، تشکیل گروه‌های سرود و نمایش و برنامه‎ های ورزشی شامل شنا، فوتبال و طناب کشی است.

قریشی ادامه داد: تقاضا داریم از همه هشمهریان که هر کجا بیسواد وجود دارد به ما اطلاع دهند تا همکاری لازم را جهت تحصیل این عزیزان انجام دهیم و طبق وظیفه ای که به ما محول شده در این مسیر هر گونه کمک و مساعدت را خواهیم داشت .

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha