۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85232689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هزار بانوی اصفهانی نقش‌آفرین در "دوران دفاع مقدس" تجلیل می‌شوند

اصفهان_ایرنا_ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: در "هفته دفاع مقدس" امسال از یکصد هزار بانوی نقش‌آفرین استان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی تجلیل می‌شود.

به گزارش ایرنا،سرهنگ محمد رضایی ظهر سه‌شنبه در نشستی خبری افزود: یکی از برنامه‌های‌ شاخص این هفته، گرامیداشت حماسه‌آفرینی بانوان در دوران دفاع مقدس بعنوان پشتیبانان نیروهای رزمنده در هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی خاطرنشان کرد: نقش بی‌بدیل مادران شهدا و رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست لذا امسال با توجه به نقش‌آفرینی بانوان در پشتیبانی از رزمندگان از یکصد هزار بانوی فعال در دوران دفاع مقدس استان اصفهان تجلیل می‌شود.

سرهنگ رضایی ادامه داد: تجلیل از مادران، همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران در قالب ویژه برنامه‌ای با عنوان "یک جهاد یک حماسه" با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ، امور بانوان استانداری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور در منزل این افراد انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به یکهزار و۵۰۰ برنامه در نظر گرفته شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان اظهار داشت: با توجه به تلاقی هفته دفاع مقدس امسال با ۲ روز جمعه و مناسبت‌های ایام ربیع‌الاول و هفته وحدت، عنوان هفته دفاع مقدس امسال، شعار "ما مُتحدیم"در نظر گرفته شده است.

سرهنگ رضایی گفت: در ابتدای این هفته پس از آیین غبارروبی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، رژه اقتدار نیروی مُسلح به میزبانی سپاه صاحب‌الزمان(عج) در مقابل گلستان شهدای اصفهان با حضور یگان‌های نظامی و انتظامی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان با اشاره به اینکه در هفته مزبور برای همه اقشار جامعه در همه سطوح برنامه راهبردی تعریف شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه هفته دفاع مقدس امسال با ۲ روز جمعه تقارن یافته،سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر استان در همه مُصلی‌ها با موضوع دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال یک هزار و۵۰۰ سرفصل برنامه برای هفته دفاع مقدس تعریف و برنامه‌های این هفته برای مخاطبان مختلف اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، اصناف و سایر اقشار در همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان با محوریت محله محوری تعریف شده است.

رضایی اضافه کرد: ویژه برنامه ترکیبی رزمی و فرهنگی با عنوان "محمدرسول الله"(ص) با همکاری شهرداری، سپاه صاحب‌الزمان(عج) و بنیاد حفظ آثار به مدت هفت شب در پارک پردیس هنر اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان همچنین گفت: در این هفته پنج هزار دقیقه برنامه و ۱۴ مُستند از فرماندهان شهید از طریق صدا و سیما نمایش داده می شود و ۵۰ محتوای انتشار نیز برای فضای مجازی آماده شده است.

وی از برگزاری یک برنامه در گلستان شهدا با عنوان "شب‌های پُرستاره" خبر داد و تصریح کرد: این برنامه از پنجشنبه ۳۰ شهریور با حضور حاج حسین یکتا راوی دفاع مقدس و با همت شهردای، ستاد برگزاری برنامه گلستان شهدا و ستاد راهیان نور به مدت چهار شب تهیه و بصورت کشوری از شبکه اُفق پخش می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان یادآور شد: امسال بعنوان چهارمین سال پیاپی در مطلع برنامه‌های دفاع مقدس آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

سرهنگ رضایی با اشاره به سخنرانی هر ساله رهبری در آستانه هفته دفاع مقدس بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان آغاز هفته دفاع مقدس خود، برنامه‌ریزی یک سال آینده فعالان عرصه دفاع مقدس را تشریح می‌کنند و امسال نیز این مراسم با حضور رهبری، پیشکسوتان، نسل جوان انقلابی در اردوهای جهادی، هنرمندان، شعرا، نویسندگان و مداحان برگزار می‌شود و این آیین از طریق شبکه‌های ارتباطی استانی نیز قابل مشاهده است.

تشییع پیکر یک شهید گمنام در اصفهان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان همچنین با اشاره به برگزاری کُنگره ۲۴ هزار شهید استان به مناسبت هفته دفاع مقدس با تولیت سپاه الزمان(عج) گفت: این برنامه از پنجشنبه هفته آینده(۶ مهر) از مبدا گلستان شهدای اصفهان و گلزار شهدای شهرستان‌ها بطور همزمان برگزار می‌شود که مسوولیت دو کمیته نمایشگاه‌ها و هماهنگی نیروهای مسلح بر عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی همچنین از تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) خبر داد و افزود: مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید گُمنام از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه دوم مهر از میدان قدس(طُوقچی) اصفهان آغاز و سپس در موقوفه امامزاده شاه میرحمزه واقع در چهارراه عسکری به خاک سپرده می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ادامه داد: همچنین شب قبل از خاکسپاری و همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری(ع) مراسم وداع با شهید گُمنام در محل امامزاده مذکور برگزار می‌شود.

سرهنگ رضایی گفت: یک یادمان شهدا به ۲۸۷ یادمان شهدای گمنام استان اصفهان اضافه می‌شود و در حال حاضر ۳۶ یادمان در شهرستان اصفهان از شهدای گُمنام وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ۳۱ شهریور تا ۶ مهر همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران با عنوان "هفته دفاع مقدس" نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha