۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85232753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در روستاهای سیل زده تالش گیلان از مسیرهای فرعی انجام می شود

رشت- ایرنا- سرپرست فرمانداری تالش با بیان اینکه تردد در روستاهای سیل زده این شهرستان از مسیرهای فرعی درحال انجام است، گفت: بارش در این شهرستان اندکی فروکش کرده ولی شدت آب همچنان بالا است و دستگاه‌های اجرایی اعم از راهداری، آب منطقه‌ای و بنیاد مسکن نیز در منطقه حضور دارند.

فرامرز مرجانی روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حوزه شهرستان تالش تخریب در بخش جاده‌ای بود که بازسازی راه دسترسی به روستای سفید سنگان با فروکش کردن آب آغاز خواهد شد.

وی در مورد منزل مسکونی سه طبقه در معرض خطر نیز گفت: خطری که این منزل مسکونی را تهدید می کرد مهار شده و خانه هایی که آبگرفتگی داشتند با هدایت آب به زیر پل تقریبا خالی شدند اما گل و لای انباشت شده صدماتی وارد کرده که باید ارزیابی دقیقی از میزان خسارت انجام شود.

سرپرست فرمانداری تالش تصریح کرد: برق ۱۰۰ خانواری که روز گذشته براثر سیل قطع شده بود شب گذشته پیش از تاریکی هوا توسط دستگاه‌های خدمات رسان با عبور کابل موقت برق وصل و گاز این روستاها نیز با عبور لوله گاز به صورت موقت برقرار شد.

مرجانی گفت: در شهرستان تالش بیشترین خسارت به روستاهای در مسیر سیلاب بخش حویق (ویزنه، لمیر، کهنه حیاطی، درزگری، سفید سنگان و چاله بیجار) وارد شده است؛ در این روستاها علاوه بر منازل مسکونی باغات کیوی نیز آسیب دیده اند.

وی جمعیت این روستاها را نزدیک به چهار هزار نفر اعلام کرد و افزود: نیروهای کمیته امداد و بنیاد مسکن درحال برآورد میزان خسارت هستند تا درصورت لزوم از اعتبار حوادث بنیاد مسکن برای پرداخت خسارت به آسیب دیدگان بهره مند شویم.

راه مواصلاتی روستاهای فومن باز است

فرماندار شهرستان فومن نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راه مواصلاتی روستاهای فومن باز است؛ در این شهرستان ۶ پل آبنما داریم که از روی پنج پل آب درحال حرکت است و به علت خطرناک بودن مسیر این پل‌ها بسته شدند.

موسی فکور ادامه داد: در روستاهای شکال گوراب، خطیب گوراب، رودبارچیره، گوراب پس و زیده مردم از راه‌های دسترسی دیگری به روستاها تردد می کنند.

وی گفت: برخی از منازل مسکونی در شهر و روستاهای فومن آبگرفتگی های سطحی داشتند که با کمک نهادهای خدمات رسان در حال رفع مشکلات هستیم.

سامانه جوی بارش‌زایی که از یکشنبه‌ شب گذشته فعالیت خود را در مناطق مختلف گیلان آغاز کرده موجب سیلاب‌های شدید در بخش‌هایی از شهرستان آستارا شده و خسارات بسیاری به بار آورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha