گرفتاری دانش‌آموزان جامانده از ثبت‌نام در کرمان؛ مدیران: پذیرای آنان هستیم

کرمان- ایرنا- برخی دانش‌آموزان که به هر دلیل از ثبت‌نام تاکنون در مدارس کرمان جامانده‌اند برای این کار با گرفتاری‌های متعددی از جمله بی‌مهری مدیران مدارس مواجه هستند و این درحالی است که مسئولان آموزش و پرورش استان می‌گویند: پذیرای این افراد برای ثبت‌نام هستیم و با مدیران مدارس متخلف نیز برخورد می‌کنیم.

به گزارش ایرنا چندی قبل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد که ۹۵ درصد دانش آموزان ثبت نام شده اند اما برخی جاماندگان از ثبت نام که به علت ناکامی دانش آموزان در آزمون های تحصیلی، جاندادن مدارس مورد مطالبه آنان یا به هر علت دیگری موفق به ثبت نام نشده اند طی روزهای اخیر باید به طور مکرر به مدارس مراجعه می کردند و با پاسخ جا نداریم مواجه می شدند.

یکی از والدین این دانش آموزان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: طی چند هفته از صبح به هر مدرسه ای مراجعه می کنیم ما را پاسکاری می کردند و می گفتند جا نیست؛ ضمن اینکه یکبار هم گفتند به آموزش و پرورش ناحیه مراجعه کنید که آنجا هم پاسخ نگرفتیم.

«احمد.ف» افزود: فرزندم نتوانسته بود در ۲ امتحان نهایی شرکت کند و به همین دلیل از ثبت‌نام تا شهریورماه جا ماند؛ در محدوده محل سکونت یا حتی فراتر از آن هرجا دنبال مدرسه بودیم خیلی راحت می گفتند جا نداریم و این درحالی است که تعداد کلاس های کاردانش یا فنی و حرفه ای که یک مهارت را نیز به دانش آموزان یاد بدهند بسیار کمتر از نیاز است.

وی بیان کرد: به ما می‌گفتند به آموزش و پرورش مراجعه کنید درحالی که آنجا هم پاسخی نمی دادند و می گفتند فعلا جا نداریم باید برنامه ریزی شود.

این صحبت والدین درحالی است که مدیران بالادست مدیران مدارس مثل سایر موارد مانند شهریه یا غیره حرف دیگری می زنند؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان که براساس اعلام روابط عمومی این اداره کل مسئول فرآیندهای ثبت نام همه مقاطع تحصیلی است با اشاره به اینکه پذیرای دانش‌آموزانی که هنوز موفق به نام نویسی در مدارس برای سال تحصیلی جدید نشده اند هستیم، گفت: دانش‌آموزان کرمانی همچنان می‌توانند برای نام نویسی در مدارس از طریق نشانی my.medu.ir اقدام کنند یا به صورت حضوری به مدارس مراجعه داشته باشند.

برخورد می کنیم

طاهره زحمتکش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به اینکه همه مدیران مدارس به شکل مناسبی پاسخگوی والدین نیستند ، تصریح کرد: هر چند بهتر بود والدین از اول خرداد نسبت به نام نویسی فرزندانشان در مدارس اقدام می کردند اما همچنان مدارس موظفند از دانش‌آموزانی که منزل آنها در محدوده کروکی مد نظر است، نام‌نویسی کنند و هیچ عذری در این زمینه از مدیران مدارس پذیرفتنی نیست.

وی در ادامه این مصاحبه اطمینان داد و با صراحت تاکید کرد: اگر مدرسه‌ای از نام‌نویسی دانش‌آموزان خودداری کند والدین می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارت آموزش و پرورش شکایات خود را از این مدارس ثبت کنند و برخورد لازم نیز با متخلفان صورت می گیرد.

وی در ادامه این مصاحبه اطمینان داد و با صراحت تاکید کرد: اگر مدرسه‌ای از نام‌نویسی دانش‌آموزان خودداری کند والدین می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارت آموزش و پرورش شکایات خود را از این مدارس ثبت کنند و برخورد لازم نیز با متخلفان صورت می گیرد.

زحمتکش با تاکید بر اینکه منتظر و پیگیر اقدام دانش آموزان جا مانده از ثبت نام برای نام نویسی در مدارس استان هستیم، افزود: هیچ دانش‌آموزی در این استان نباید از تحصیل و آموزش محروم شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: هر چند امکان ثبت‌نام دانش آموزان تا ۳۱ شهریور ماه نیز فراهم است اما باتوجه به اهمیت کلاس‌بندی به موقع مدارس، بهتر بود والدین تا مرداد ماه برای انجام این فرآیند به مدارس مراجعه می کردند.

زحمتکش بیان کرد: با توجه به اینکه تیر و مرداد فصل نقل و انتقال و تغییر محل زندگی برخی خانواده‌هاست، شهریور ماه برای انجام نام‌نویسی دانش‌آموزان جامانده از ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از ۳۳۷ هزار و ۶۸۰ ثبت نام دانش آموز ابتدایی ثبت نام شده در مدارس این استان، ۱۷۱ هزار و ۷۱۴ نفر پسر و ۱۶۵ هزار و ۹۶۶ هزار نفر دختر هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تعداد دانش آموزان مشغول به تحصیل در مقطع ابتدایی استان کرمان را طی سال تحصیلی گذشته ۴۰۰ هزار نفر معادل ۶۰ درصد کل دانش آموزان استان اعلام کرد و افزود: حدود ۶۰۰ هزار دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی مختلف کرمان مشغول به تحصیل هستند.

وی در خصوص روز بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: تمامی مدارس استان کرمان همزمان با سراسر کشور یکم مهرماه بازگشایی خواهد شد اما جشن شکوفه‌های پایه اول ابتدایی امروز(چهارشنبه) برگزار شد.

به گزارش ایرنا ۲۰ شهریورماه امسال مدیرکل آموزش و پرورش کرمان اعلام کرد که ۹۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس استان ثبت نام شده‌اند.

براساس پیش بینی‌ها امسال بیش از ۶۸۰ هزار دانش آموز در سراسر استان کرمان با آغاز بازگشایی مدارس راهی کلاس‌های درس خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha