۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 908
کد خبر: 85232879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدارک پاییزی صحنه

۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبر: 85232879
تدارک پاییزی صحنه

تهران- ایرنا- با آغاز فصل پاییز، سالن‌های نماشی پایتخت میزبان ژانرهای متنوع تئاتر و هنرمندان شاخص این حوزه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، با فرارسیدن فصل پاییز سالن های نمایشی با اجراهای تابستانی خداحافظی کرده و پرونده اجراهای جدید با آغاز مهر باز می‌شود. تئاترهای در ژانر کمدی، درام و اجتماعی و کودک و نوجوان میزبان علاقه مندان به این هنر است.

تدارک پاییزی صحنه

آش/ گزارشی از یک قتل

نمایش «آش» به نویسندگی تایماز ‌رضوانی و کارگردانی علی ‌ثابتی‌پور از اول تا هفتم مهر ساعت ۱۹ به مدت یک ساعت و ۳۵ دقیقه به قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه می رود.

محمدمهدی ‌رضائی، شیرین درستکار، پرنیا بلانیان، ابوالفضل ‌زمانی، محمدجواد ‌شعبانی و امیرمهدی هارونی بازیگران این نمایش را تشکیل می دهند.

خلاصه نمایش: دو دختر بچه به قتل رسیده‌اند. گزارش این قتل و حواشی آن در بازجویی‌های چندباره از پدر و مادر و همسایگان و آشنایان شنیده می‌شود و ...

دانشجویان می توانند با کد تخفیف tiwallstudents مهمان این اجرا شوند.

تدارک پاییزی صحنه

طبیب اجباری/ نمایشی کمدی

سالن شماره یک خانه ‌نمایش ‌دا از ششم تا بیستم مهر ساعت ۱۹ میزبان نمایش طبیب اجباری نوشته ژان ‌باتیست ‌مولیر با ترجمه داریوش ‌مودبیان است.

این نمایش کمدی ساعت ۱۹ به مدت یک ساعت و ۱۵ دقیقه با قیمت بلیط ۱۰۰ هزار تومان به کارگردانی سهیل ‌جمشیدی و تهیه کنندگی هاتف ‌کلاته اجرا می شود.

افشین ‌قدیمی، نازنین ‌زهرا ‌مقدسی، مریم ‌حاج ‌محمدی، محمد ‌مغانی، عباس ستارزاده، ‌مهشید زبردست، سهیل ‌جمشیدی و پویا رفیعی نژاد در این نمایش ایفای نقش می کنند.

تدارک پاییزی صحنه

عروسی خون/ یک تراژدی اسپانیایی

«عروسی خون» یک تراژدی روستایی است در فضایی شاعرانه و الهام گرفته از رویدادی واقعی در اسپانیای دهه‌ ۲۰.

این نمایش از چهارم مهر تا دهم آبان ساعت ۲۰ به مدت یک ساعت و ۱۰ دقیقه با بهای بلیت ۱۵۰ هزار تومان در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شود.

عروسی خون نوشته فدریکو ‌گارسیا ‌لورکا است که با ترجمه و کارگردانی قطب ‌الدین ‌صادقی روی صحنه می رود.

دانشجویان با تخفیف ۲۰ درصدی با کد tiwallstudents می توانند تماشاگر این اجرا باشند.

بازیگران این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) هانا استیفایی، رها اصغری، زاهد برزگر، دانش خورشیدی، حامد دلیریان، الهه رنجبری، آرمین رضایی‌نیا، علی فغانی، پیمان فلاحی، عماد طحان‌زاده، فروزان محمدزاده و صادق مرادی هستند.

خلاصه نمایش: «عروسی خون» یک تراژدی روستایی است در فضایی شاعرانه و الهام گرفته از رویدادی واقعی در اسپانیای دهه‌ ۲۰. در این نمایشنامه، لورکا بسیار فراتر از یک درگیری خانوادگی یا خشونتی روستایی، به ستایش پاکی، عشق و آزادی می‌پردازد و تاکید می‌کند نیروی زندگی از هر نظر تواناست تا در برابر هجوم مرگ و سنت‌های دست‌وپاگیر، همواره طغیان و پایداری کند.

تدارک پاییزی صحنه

کانال در عمارت ارغوان

نمایش «کانال» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی ‌فروزان ‌فر و تهیه کنندگی مطهره عباسی از پنجم تا بیست و پنجم مهر ساعت ۱۹ به مدت یک ساعت و ۱۰ دقیقه با قیمت بلیط ۱۳۰ هزار تومان در سالن یک عمارت ارغوان روی صحنه می رود.

بازیگران این نمایش شهرزاد ‌بیانی، لیلا ‌شاهی، محمدجواد ‌عارف ‌اصیل، سجاد ‌حیدریه، علیرضا ‌اتابکی، امیرحسین شیشه گران، حامد ‌لطفی، امید ‌محمدی، حمید صالحی و مرتضی ‌فروزان ‌فر هستند.

خلاصه نمایش: جهان تک صدایی است در رفت و آمد که...

تدارک پاییزی صحنه

عروس فراری/ نقشه ای برای فرار از ازدواج

نمایش «عروس فراری» به نویسندگی و کارگردانی جواد ‌انصافی و تهیه کنندگی مهرداد وکیلی از سوم تا بیست و هفتم مهر ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه مدت یک ساعت و ۱۰ دقیقه در سالن ۲ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌- ‌سالن ‌۲ با قیمت بلیت ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان روی صحنه می رود.

بازیگران این نمایش را جواد ‌انصافی، امیر پارسی، امیرمحمد ‌انصافی، امیرحسین ‌انصافی، رضا معراجی، فرشته اعظمی، هیلا ‌رضائیان، ‌شیرین ‌کاشفی و زهرا غفاری تشکیل می دهند.

خلاصه نمایش: مادری در اثر فقر و نبود امنیت اقتصادی قصد دارد دخترش را به عقد پیرمردی دربیاورد. دختر با کمک عبدلی و یکی از همکلاسی های دانشگاهی اش نقشه ای می‌کشند.

تدارک پاییزی صحنه

شقامک

نمایش «شقامک» از سوم مهر تا اول آبان ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه به مدت یک ساعت به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سلمان سامنی و تهیه کنندگی محمود چناری، رسول ‌احمدی به میزبانی پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌- ‌سالن ‌۳ اجرا می شود.

مهدی ‌رضایی، لیلی ‌صبری، رسول ‌احمدی، کامران ‌طاهری و المیرا ‌صارمی در این نمایش ایفای نقش می کنند و علاقه مندان تئاتر می توانند با بلیت های ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار تومانی مهمان این اجرا باشند.

خلاصه نمایش: چند جوان تحصیل کرده در حوزه‌ی علوم انسانی تصمیم گرفته اند مستقل باشند، چرا که خیال می کنند استقلال مالی مقدمه‌ی استقلال فکری است. در ادامه تلاش می کنند برای رسیدن به هدفشان شاغل شوند اما...

تدارک پاییزی صحنه

خرچنگ/ یک کمدیِ سیاهِ بدخیم ...

سالن ۲ عمارت ‌ارغوان از دوم تا ۱۸ مهر ساعت ۲۱ میزبان نمایش «خرچنگ» است که به مدت یک ساعت و ۱۵ دقیقه با قیمت بلیت ۱۱۰ هزار تومان روی صحنه می رود.

نویسنده، تهیه کننده، طراح و کارگردان این اثر نمایشی علیرضا ‌حافظی است و سهیل ‌نگهدارزاده، ملیکا طوسی، متین ‌فرهنگ، ساجده قائمی فرد، علیرضا ‌حافظی، حنانه ‌پویان، سینا ‌سلیقه ‌دار و ساقی ‌سلیقه ‌دار نمایش را اجرا می‌کنند.

خلاصه نمایش: سرطان وجود ندارد و هیچ کس در جهان به این بیماری مبتلا نیست و مرگ هایی که بر اثر سرطان در جهان ثبت می شوند به دلیل تزریق سم های مهلک و کشنده‌ای است که به عنوان داروی شیمی درمانی مورد استفاده برای کنترل جمعیت جهان قرار می گیرد.

تدارک پاییزی صحنه

آدیداس/ یک برداشت آزاد

نمایش «جردن جنوبی» برداشتی آزاد از نمایش (آدیداس) از سوم مهرماه ساعت ۱۸ به مدت ۵۰ دقیقه در سالن ۳ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌اجرا می شود.

این اثر نمایشی به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی شایان مستوفی با قیمت بلیت ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان روی صحنه می رود.

بازیگران نمایش «جردن جنوبی»، سپهر جاویدیان، ابوالفضل ‌حضرتی، علیرضا ‌محمدنژاد، اسحاق طاهری، نیما امامی، شایان ‌مستوفی و رضا ‌شفائی هستند.

خلاصه نمایش: شبی که منو رفیقام با دایی تنها شدیم و ...

تدارک پاییزی صحنه

کرایسس در ازغوان

نمایش «کرایسس» کاری از گروه هنری کاف از دوم تا ۱۴ مهرماه به نویسندگی و کارگردانی کامبیز ‌نیک ‌آمیز از ساعت ۱۹ به مدت یک ساعت و ۱۵ دقیقه در سالن دو عمارت ارغوان با قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود.

سمن ‌شعرباف، فائزه ‌زرکش ‌بهاری، سعید شاکری و کامبیز ‌نیک ‌آمیز در این اثر ایفای نقش می کنند.

خلاصه نمایش: بعضی وقتها جدایی بد نیست، شاید این جدایی بتونه تو رو از یک بحران نجات بده و…

تدارک پاییزی صحنه

پزشک نازنین در ارغوان

سالن ‌یک عمارت ‌ارغوان ‌از ۲ تا ۲۴ مهر میزبان نمایش «پزشک نازنین» نوشته نیل ‌سایمون با ترجمه شهرام ‌زرگر و کارگردانی منصور آقاجانلو است که به مدت یک ساعت و ۱۰ دقیقه با قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان اجرا می شود.

تهیه کننده این اثر نمایشی ابراهیم کرمانی، منصور آقاجانلو و بازیگران آن اسفندیار ‌ابراهیمی، بهرام ‌بهرامی، منصور آقاجانلو، حامد ‌خسروی، مهناز ‌ذاکری، امیرحسین ‌قاسم ‌آبادی، مریم ‌خلیفه و لیلا ترکاشوند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha