۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85232920
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: مدیریت مدارس بر سایر حوزه‌ها اثرگذار است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر فضای مدارس را به خوبی مدیریت کنیم بر سایر حوزه‌ها از جمله امنیت و مشارکت سیاسی هم تاثیرگذار است و می‌توان شاخص‌ها را ارتقا داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی که با حضور فرمانداران استان در آستانه سال تحصیلی جدید برگزار شد افزود: آرامش در مدارس می‌تواند به افزایش مشارکت در انتخابات هم کمک کند و حتی در مسایل اقتصادی و معیشتی اثرگذار است.

وی بیان کرد: معلمان و دبیران باید در این زمینه همراهی داشته باشند تا براساس سیاست‌های نظام بتوان فضاهای مدارس را فارغ از التهاب آفرینی مدیریت و اثرگذاری دشمن را کمرنگ کرد تا تبعات آن را در جامعه به خوبی مشاهده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در آستانه سال جدید تحصیلی باید مساله امیدآفرینی و نشاط به طور جدی دنبال شود تا دچار فضاهای روانی دشمن نشویم و در این زمینه باید مدیران و معلمان مدارس با قوت پای کار باشند.

وی افزود: زمان درس باید فقط صرف تدریس شود و شایسته نیست که معلمان از این زمان برای مسایل حاشیه‌ای استفاده کنند اما خارج از وقت درس می‌توان به سوالات دانش آموزان در حوزه‌های مرتبط پاسخ داد البته از فرصت پاسخگویی به دانش آموزان نباید علیه سیاست‌های نظام و انقلاب استفاده شود و مدیران در این زمینه نظارت کامل داشته باشند.

قناعت گفت: نیروهای انقلابی و جهادی باید برای پست‌های کلیدی انتخاب شوند و اگر مدیران و مسئولان تابع نظام باشند می‌توان ضعف‌های داخلی را به خوبی مدیریت کرد.

وی با تاکید بر اینکه گزینش‌ها باید جدی‌تر انجام شود افزود: مدارس بزرگ باید توسط نیروهای انقلابی، ولایی و با کفایت که جوهره مدیریتی دارند، اداره شود تا دغدغه‌ها و مصوبات شورای آموزش و پرورش به خوبی اجرایی شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی گفت: اینکه در آمریکا بدترین جنایت‌ها در مدارس اتفاق می‌افتد ولی هیچ خبری از این اتفاقات درز نمی‌کند به خاطر این است که مدیران مدارس سرسپرده حاکمیت هستند.

وی افزود: تغییرات در سطح مدارس هر شهرستان با محوریت فرمانداران و روسای آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود زیرا برخی شهرستان‌ها خوب عمل نکرده‌اند.

قناعت گفت: فهرست نمازخانه‌های مورد نیاز در مدارس استان تهیه و به حوزه معاونت عمرانی استانداری ارایه شود تا در تفاهم نامه‌ها بتوان این نیاز را گنجاند.

وی تاکید کرد: در حوزه پرورشی نیز باید دغدغه ایجاد شود تا بتوان برنامه‌های عملیاتی در مدارس پیاده و از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، تاثیرگذاری در حوزه نرم افزاری به مراتب بیشتر است لذا باید به این مسئله توجه جدی داشت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها در شورای آموزش و پرورش برای رسیدن به فهم مشترک نسبت به اقتضائات زمان است تا فضاهای آموزشی را بتوان به شکل مطلوب مدیریت کرد.

استاندار خراسان جنوبی: مدیریت مدارس بر سایر حوزه‌ها اثرگذار است

وی اضافه کرد: در دولت قبلی نگاه به تعلیم و تربیت متناسب با سند ۲۰۲۰ بود لذا برخی عقب ماندگی‌ها در این حوزه وجود دارد که باید برای جبران آن اقدام اساسی انجام داد.

قناعت در ادامه با تاکید بر اینکه مردم باید رفاه را در کشور حس کنند گفت: در بررسی موضوعات امنیتی کلانشهرهای دنیا مشاهده می‌کنیم لندن نا امن‌ترین مکان است و تهران از متوسط به بالا بوده اما وقتی با شهروندان این مناطق صحبت می‌شود برآیند چنین احساسی را نمی‌توان دریافت کرد که نشان می‌دهد دشمن توانسته فضاهای روانی و مجازی را به خوبی مدیریت کند.

وی افزود: نقاط قوت در ایران فراوان و نقاط ضعف کم است، دستاوردهای زیادی کسب شده اما دیده نمی‌شود و حتی باور نداریم چون دچار فضاهای روانی دشمن شده‌ایم لذا مجموعه‌های فرهیخته باید در این زمینه بیشتر نقش آفرینی کنند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر بتوانیم جلوی حملات و نفوذهای دشمن را بگیریم که فضاهای روانی و اجتماعی مدارس و خانواده‌ها را هدف قرار ندهد شاهد انتخابات پرشور خواهیم بود و هرچه درصد مشارکت در انتخابات بالا باشد شاهد تحول در عرصه‌های اقتصادی، بین المللی و دیگر موضوعات خواهیم بود.

وی همچنین بر ساماندهی نیروی انسانی، برگزاری به موقع کلاس‌ها و مدیریت موضوعات مختلف در مدارس تاکید کرد و گفت: امید است مهر امسال آغاز خوبی برای سال تحصیلی در استان باشد.

قناعت خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که در سطح کشور انجام می‌شود انتظار می‌رود مدیران و معلمان با فضاسازی مثبت به تبیین این اقدامات به خصوص عملکرد دولت سیزدهم بپردازند.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی کارهای بزرگی انجام شده و بسیاری از بحران‌ها از جمله افت فشار گاز در سال گذشته به خوبی مدیریت شد که می‌توان در راستای امیدآفرینی به آن پرداخت.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: راه آهن استان وارد فاز عملیاتی شده که باید دانش آموزان با این موضوعات آشنا شوند و در برخی شهرستان‌ها فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی مورد توجه دولت قرار گرفته است.

وی یادآور شد: احداث باندهای دوم، احداث پست برق در نهبندان و طبس نیز اتفاقات خوبی است که باید با نگاه مثبت برای جوانان و نوجوانان در مدارس بیان شود.

قناعت گفت: انتقال آب، نهضت ملی مسکن و الحاق اراضی دولتی به شهرها از اقدامات شاخص دولت سیزدهم است که باید مردم از ثمرات آن مطلع باشند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز اول وقت و اردوهای راهیان پیشرفت باید به طور جدی در دستور کار مدارس قرار گیرد افزود: تا جایی که امکان دارد فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها باید تلاش کنند تا تفکیک جنسیتی در مدارس انجام شود و شروع سال تحصیلی با نشاط اسلامی همراه باشد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: با نقل و انتقال فرهنگیان مخالف هستیم و باید از انتقال نیرو به خارج از استان جلوگیری شود لذا این انتقاد باید به طور جدی در نامه مکتوب به وزیر آموزش و پرورش منتقل شود و به صورت حضوری هم پیگیری می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی: مدیریت مدارس بر سایر حوزه‌ها اثرگذار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم گفت:وضعیت خوبی برای شروع سال تحصیلی داریم و ساماندهی لازم انجام شده است.

سید محمدرضا طالبی افزود: ساماندهی در ثبت نام‌ها و شروع مدارس، جشن شکوفه‌ها و عاطفه‌ها، رصد مشکلات امنیتی و برنامه‌های عفاف و حجاب در مدارس اهمیت دارد و باید فرمانداران در شهرستان‌ها به این موضوعات توجه کنند.

وی عنوان کرد: زنگ شروع مدارس اول مهر همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در مدرسه سطح متوسط هر شهرستان نواخته می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: لازم است معلمان تمرکز خود را بر حوزه‌های تخصصی قرار دهند و بیشتر به مسایل نرم افزاری تعلیم و تربیت توجه کنند.

حجت‌الاسلام "غلامحسین نوفرستی" قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم بر جدی گرفتن مسئله حجاب در مدارس تاکید کرد.

نظارت بیشتر بر گزینش افراد در شغل معلمی، کمبود معلم در برخی شهرستان‌ها، مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان در روستاهای طبس، نبود جاذبه برای انتصاب مدیران مدارس، توجه به ساخت نمازخانه در مدارس، لزوم تخصیص اعتبار به مباحث پرورشی و مشکل مدارس کانکسی در شهرستان بیرجند از مهمترین مباحث مطرح شده توسط فرمانداران و روسای آموزش و پرورش ۱۱ شهرستان استان بود.

همچنین در این جلسه ضمن اشاره به اینکه تفکیک جنسیتی دانش آموزان مقاطع متوسط در مدارس روستایی بخش درح انجام شده است، بر استفاده از اعتبارات فرهنگی شهرداری‌ها برای ترویج فعالیت‌های دینی و اعتقادی آموزش و پرورش، اعمال تفکیک جنسیتی دانش آموزان در مدارس روستایی سربیشه، وجود خلاء مشاوره در مدارس و همکاری دهیاران برای ترغیب دانش آموزان به استفاده از مدارس شبانه روزی تاکید شد.

صدور مجوز مدرسه شبانه روزی زیرکوه و خدمات دهی به دانش آموزان بخش دستگردان طبس از مصوبات این جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار خراسان جنوبی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha