جابجایی ۳۵ هزار زائر اربعین با ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر در امنیت کامل انجام شد

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: جابجایی قریب ۳۵ هزار زائر اربعین حسینی با ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام شاخص و مهمی بود که با ایمنی و کمترین تاخیر صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز سه شنبه در نشست تقدیر از تلاش های پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در خصوص اعزام زائران اربعین حسینی و اجرای پروژه های شاخص در هفته دولت اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده در طرح اربعین این سازمان، نشان می‌دهد که جابجایی زائرین حسینی از استان بوشهر به مرز شلمچه و مسیر بازگشت بدون تلفات جاده‌ای و با یک کیفیت مناسب انجام شده است.

وی افزود: البته سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نظامی و انتظامی نیز در اربعین امسال کارکرد خوبی برای خدمت به زائرین بر جای گذاشتند.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بهره برداری آسفالت آخرین روستای بالای ۵۰ خانوار استان در هفته دولت امسال یادآور شد: این اداره کل در هفته دولت پروژه های شاخصی از جمله آسفالت باقی مانده محور ریز- سرچشمه داشت که از نظر شاخص راه دسترسی مناسب برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار جزو استان های برتر کشور گردید.

محمدی‌زاده بر ضرورت کوتاه شدن زمان تکمیل طرح‌های راهداری در استان تاکید کرد و گفت: سرعت در اجرای طرح‌ ها ضمن اینکه از هزینه های اضافه پیشگیری می کند، کام مردم و جامعه هدف را از خدمات نظام مقدس اسلامی و دولت مردمی سیزدهم شیرین می کند.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی در ورود و خروج خودرو در استان بوشهر، عنوان کرد: این مهم نشانه حرکت رو به رشد استان است که باید تقویت شود.

فعالیت جهادی راهداران استان بوشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر در این نشست گفت: در بازدید از جاده ها، شاهد فعالیت های جهادی و حضور به موقع راهداران در حوادث هستیم.

محمدهادی رستمیان افزود: راهداران در سرما و گرما فعالیت دارند و همایش بزرگ اربعین حسینی جلوه فعالیت این عزیزان بود که با کیفیت و ایمنی خوب اجرا شد.

وی با قدردانی از خدمات فعالان این حوزه عنوان کرد: نبض توسعه اقتصادی، زندگی و رفاه مردم وابسته به صنعت حمل و نقل است از این‌رو باید بستر مناسب برای فعالیت این حوزه فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر رفع نقاط حادثه خیز در استان را از جمله برنامه هایی دانست که باید همواره به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

اعزام زائران اربعین، مدال افتخار راهداری و حمل و نقل جاده ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: در دولت مردمی سیزدهم شاهد ارتقای ۱۵ پله ای این اداره کل بودیم، طوری که در آخرین ارزیابی رتبه سوم کشور کسب کرده و در برخی حوزه ها نظیر راه روستایی، مدیریت و ایمنی راه‌ها جزو برترین ها در کشور محسوب می‌شود.

عبدالکریم اخترشناس ادامه داد: در هفته دولت سالجاری ۵۶ پروژه با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال توسط این اداره کل افتتاح یا اجرا شد که نقش بسزایی در ارتقای ایمنی کاربران جاده ای ایفا می کند.

وی همچنین اعزام ایمن زائران اربعین حسینی در سالجاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: خدمات دهی به زائران در این ایام جزو افتخارات همکاران ماست و انرژی مثبتی برای فعالیت در طول سال محسوب می شود.

در حاشیه این نشست، از تلاش های پرسنل در طرح اعزام اربعین، انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل مسافر استان، شرکت ها و رانندگان برتر در این حوزه تقدیر شد.

همچنین استاندار بوشهر و معاون عمرانی وی از مرکز مدیریت راه‌های استان بازدید کرده و از نزدیک روند خدمت رسانی همکاران این بخش را ارزیابی کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha