افزایش ۳ برابری تماس‌های صوتی و تصویری پیام‌رسان‌های ایرانی در ایام اربعین

تهران- ایرنا- معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: تماس‌های صوتی و تصویری روزانه در  پیام‌رسان‌های ایرانی در ایام اربعین نزدیک به سه برابر افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، «محمد خوانساری» با انتشار پُستی در یک شبکه اجتماعی ایرانی نوشت: زائران اربعین امسال با ابزارهای فناورانه دسترسی بهتری به خدمات داشتند و یکی از آنها خدمات بر بستر پیام‌رسان‌های ایرانی بود. به گونه‌ای که در یک ماه گذشته از کشور عراق نزدیک‌به ۷۴۰ هزار نفر از پیام‌رسان «بله» و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از پیام‌رسان «روبیکا» استفاده کردند.

وی افزود: تماس‌های صوتی و تصویری روزانه این پیام‌رسان‌ها افزایش حدود سه برابری داشته و در «روبیکا» از چهار میلیون به بیش از ۹ میلیون رسیده است. این عدد در «بله» از حدود ۶۰۰ هزار تماس روزانه به بیش از ۲ میلیون افزایش یافت و در «سروش پلاس» به ۸۰۰ هزار پیام روزانه رسید.

خوانساری ادامه‌داد: بیش از ۴۹۰ هزار نفر نیز ارز اربعین خود را از طریق «بله» دریافت کرده‌اند. پیام‌رسان‌های «آی گپ» و «گپ» هم در خدمت‌رسانی به زائران فعال بودند و تماس کاربران خودشان را روزانه منتقل کردند.

رئیس سازمان فناوری ابراز امیدواری کرد: با افزایش کیفیت و تنوع خدمات بر بستر پیام‌رسان‌های ایرانی، شاهد توسعه کاربری آنها در آینده نه چندان دور باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha