طرح رفع تداخلات در ۱۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۲ سال اخیر طرح رفع تداخلات در ۱۱۰ هزار هکتار از زمین‌های این استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا به‌نقل از سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، رستم ولی‌پور روز سه‌شنبه تاکید کرد: از این سطح هفت هزار و ۸۰۰ هکتار زمین به نفع مردم رفع تداخل شد.

وی افزایش تولید و بهره‌وری را از مهم‌ترین هدف‌های اجرای طرح رفع تداخلات زمین‌های کشاورزی در چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: در ۲ سال اخیر افزون‌بر یک‌هزار و ۲۵۰ مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز از سوی کارشناسان گشت حفظ کاربری شناسایی شده است.

ولی‌پور تامین امنیت غذایی را از مهم‌ترین اهداف حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی اعلام و تصریح کرد: کاهش فرسایش خاک از آثار حفظ کاربری کشاورزی است و با حفظ ساختار و بافت خاک می‌توان تولید غذا را حفظ کرد و میزان آن را افزایش داد.

وی یادآور شد: تهیه نقشه گویاسازی همراه با اطلاعات توصیفی به مساحت ۱۵۰ هزار و ۸۰۰ هکتار از دیگر اقدامات موثر در امور اراضی به‌شمار می‌رود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: جذب ۳۳ میلیارد و ۶۷۵ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی، جذب ۲۹ میلیارد و ۲۹۳ میلیون ریال از محل اعتبارات هزینه‌ای ملی، قلع و قمع ۵۰۷ مورد مستحدثات غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی استان از اقدامات تاثیرگذار ابن بخش است.

ولی‌پور گفت: در ۲ سال اخیر نظارت افزون‌بر یک‌هزار و ۳۰۰ پرونده از زمین‌های واگذاری، صدور مجوز ۳۵۰ فقره پرونده‌های حفظ کاربری در قالب تبصره یک ماده یک قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و نظارت افزون‌بر ۸۵۰ مورد از پرونده‌های حفظ کاربری انجام شده است.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha