حضور آیت الله رئیسی در سازمان ملل، جایگاه ایران در سطح جهانی را ارتقا بخشیده است

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سفر آیت‌الله رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل موجب می‌شود که جامعه جهانی فضای تعامل دلپذیرتر و نگاه احترام‌انگیزتری را با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

حسن هانی‌زاده در گفت و گو با ایرنا در ارزیابی خود از سفر رئیس جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سفر سال جاری آیت‌الله رئیسی به نیویورک برای شرکت در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل با سایر سفرهایی که در سال‌ گذشته صورت گرفته تفاوت دارد.

وی افزود: به این جهت که ایران توانسته بود از یک دوره بحرانی که کشور سال گذشته درگیر آن بود و همچنین سازماندهی جنگ ترکیبی ظالمانه‌ با شرکت ۴۰ کشور غربی و منطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران با سرافرازی خارج شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: خروج سرافرازانه ایران از این بحران جایگاه ایران را نزد افکار عمومی و ملت‌های آزاده جهان ارتقا داده است.

هانی‌زاده بیان کرد: رئیس جمهور به عنوان رئیس جمهور کشوری که توانسته از جنگ ترکیبی و به اصطلاح جنگ جهانی با پیروزی خارج شود و بحران را پشت سر بگذارد با پیروزی و سرافرازی کامل وارد این نهاد بین‌المللی یعنی سازمان ملل شده است.

وی ادامه داد: این موضوع نشاندهنده این است که جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که دچار انزوا شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به موضوع همبستگی ملی اظهار کرد: جریان‌های سال گذشته تجربه تلخی بود اما نتیجه بسیار درخشان و روشنی داشت و آن این بود که همه طیف‌های سیاسی و قومیتی در کنار رهبری و دولت و در تقابل با تروریست‌ها و جریانات تجزیه‌طلب قرار گرفتند.

هانی‌زاده افزود: این موضوع نشاندهنده این است که جمهوری اسلامی ایران هرگز تجزیه‌پذیر و انزواپذیر نخواهد بود و به اعتبار آگاهی ملت ایران و قومیت‌هایی که در ایران هستند جنگ داخلی در آن شکل نخواهد گرفت لذا ثابت شده است که سه مقوله «انزوا، جنگ داخلی و تجزیه» در ایران جایی ندارند.

وی بیان کرد: به همین دلیل رئیس جمهوری اسلامی ایران پیروزمندانه وارد نیویورک شد و در ملاقات با شخصیت‌ها و اندیشمندان خارجی در آمریکا با قوت و توانمندی بالایی از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهانی ارتقا بخشیده است.

انتقاد رئیس جمهور از نظام ناعادلانه جهان در مجمع عمومی سازمان ملل

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره دستاوردهای سفر رئیس جمهور به نیویورک اظهار کرد: سفر آیت‌الله رئیسی به مجمع عمومی سازمان ملل موجب خواهد شد که جامعه جهانی فضای تعامل دلپذیرتری را با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و رئیس جمهوری در سخنرانی خودشان مسائل مهم جهانی و نظام ناعادلانه جهانی را مورد انتقاد قرار خواهند داد و از مواضع ایران دفاع خواهند کرد.

هانی‌زاده ادامه داد: ایران در طول یکسال گذشته دستاوردهای فراوانی از جمله در حوزه منطقه‌ای و ایجاد همگرایی داشته است. ورود به سازمان بریکس به عنوان یک سازمان مهم اقتصادی ورود به سازمان شانگهای که یک نهاد مهم اقتصادی از جمله این دستاوردها است.

وی عنوان کرد: همگرایی منطقه‌ای به ایران کمک کرده است که تعامل مناسبی با کشورهای همسایه به‌خصوص کشورهای حوزه خلیج‌فارس داشته باشد ضمن اینکه بعد از سخنرانی رئیس جمهور فضای بهتری در مورد ایران شکل می‌گیرد و نگاه‌های جهان نسبت به ایران احترام‌انگیزتر خواهد بود.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل بامداد بامداد روز دوشنبه ۲۷ شهریور با بدرقه حجت الاسلام قمی نماینده مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و جمعی از وزرا و اعضای هیات دولت در صدر هیات سیاسی عازم نیویورک شد.

رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر خود به نیویورک گفت‌وگویی صریح و رودررو با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا از جمله رویترز، واشنگتن پست، نیوزویک، پولیتیکو، NBC و ABC برگزار کرد و با آرامش و حوصله به سوالات مختلف آنان پاسخ داد. آیت الله رئیسی همچنین با جمعی از اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا به گفت‌وگو نشست.

نشست‌های سالانه مجمع عمومی به‌عنوان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی، فرصت مناسبی برای رایزنی‌های سیاسی بین‌المللی است که به دلیل حضور اکثر مقامات بلندپایه کشورهای جهان گفت‌وگوهای دوجانبه را نیز فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha