۸.۵ میلیون اثر در بانک جامع اطلاعات و گراف دانش رضوی قرار می‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با اشاره به اینکه تاکنون ۸.۵ میلیون اثر و مقاله درخصوص امام هشتم برای دبیرخانه بنیاد ارسال شده است گفت :برای دسترسی آسان مخاطب بانک جامع اطلاعات و گراف دانش رضوی هم به زودی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی سعیدی زاده روز سه شنبه در یک نشست خبری با اشاره به اینکه امسال ۱۵ جشنواره برگزار و یک جشنواره گرافیک در قم و چهار همایش علمی در استان های کرمانشاه، اردبیل، مرکزی و ایلام تا پایان مهر برگزار می شوند گفت : هر ساله ۱۶ جشنواره فرهنگی و هنری و همچنین چهار همایش علمی با موضوع امام رضا (ع) در ۲۰ استان کشور برگزار می شود و تاکنون ۲۰۰ عنوان مقاله به این چهار همایش ارسال شده است.

وی با بیان اینکه امروز باید به دنبال ایجاد فضایی تاثیرگذاری بیشتر در جامعه باشیم و همایش سیمای امام رضا (ع) در ادبیات کودک و نوجوان موید این مطلب است در ادامه اظهار داشت : در این همایش ها و جشنواره ها به دنبال بیان ابعاد شخصیتی امام هشتم و تبیین اثرگذار گفتمان رضوی هستیم و این در حالی است که در این برنامه ها چگونگی و چرایی توکل، توصل و زیارت هم برای کودکان و نوجوانان هم بازنمایی می شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) از دریافت مجوز ISC و ارتقا سطح علمی همایش های بنیاد خبر داد و در ادامه افزود : این مجوز با رایزنی های فراوان به دست آمده تا امتیاز ویژه ای برای شرکت کنندگان در این همایش منظور شود و این در حالی است که امروز اثرگذاری این آثار و برگزاری همایش‌ها به یک چالش بزرگ تبدیل شده است و در دوره جدید به دنبال عبور از سطحی‌نگری، گذر از کلیشه‌ای شدن و تاثیرگذاری بیشتر جشنواره‌ها و همایش‌ها هستیم.

سعیدی زاده زمینه سازی پژوهشی و موضوعی به منظور ایجاد گسترش و تعالی هنری مذهبی در ادبیات کودک و نوجوان، بررسی سیمای امام رضا (ع) در ادبیات کودک و نوجوان، بررسی نقش ادبیات کودک و نوجوان در معرفی و گسترش فرهنگ رضوی و معرفی و تکریم پدیدآورندگان آثار علمی پژوهشی برتر در گستره پژوهش های رضوی را از اهداف برگزاری این همایش ها عنوان کرد.

علاقه مندان می توانند تا ۱۵ مهر ماه آثار خود را به دبیرخانه همایش که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه واقع است، ارسال کنند و برای اطلاع از آخرین اخبار هم به پایگاه های kermanshah.farhang.gov.ir و یا kermanshah.shamstoos.ir مراجعه کنند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (Islamic World Science Citation Center) به اختصار ISC نامیده می‌شود. این پایگاه در سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۷ خورشیدی) در نشست آیسسکو (سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ) بنیاد نهاده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha