چهره های فرهنگی و اجتماعی کرمانشاه در اداره شهر سهیم می شوند

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت که تدوین بانک اطلاعاتی و اطلس چهره های شاخص فرهنگی و اجتماعی کرمانشاه سرعت گرفته است تا از نظرات آنها در پیشبرد مدیریت شهری بویژه حوزه فرهنگ استفاده شود.

ایمان درخشی امروز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، رسالت اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری را ارتقای فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و احیای فرهنگ شهر دانست و افزود: نقش شهرداری در امور فرهنگی کاملا مشخص و عیان است چرا که مدیریت کالبد شهری بر عهده شهرداری‌هاست.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی شهرها نیازمند فراهم بودن زیرساخت‌های شهری است، افزود: از آنجا که بستر همین توسعه توسط خود شهرداری صورت می‌گیرد نیازمند توجه دیگر واحدهای مدیریت شهری هستیم چرا که مکمل یکدیگر بوده و سهم آنها مشخص است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ لازم برای توسعه فعالیت‌های دینی، فرهنگی، ادبی، ورزشی و هنری در فرهنگسراها با برگزاری کلاس های متعدد و جذب اساتید نخبه و مجرب و همچنین اجرای برنامه در بوستان‌های مجاور فرهنگسراهای کرمانشاه در دست انجام است.

وی با بیان اینکه تدوین محتوای مناسب بیلبوردهای سطح شهر از لحاظ محتوایی با هماهنگی دیگر واحدهای مربوط از دیگر برنامه های سازمان است، گفت: مراسم بازگشایی مدارس با حضور مسوولان و همچنین پلاک افتخار با محوریت تقدیر از قهرمانان و نخبگان در زمینه های مختلف بخشی دیگر از برنامه‌های شهرداری است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیربنای اصلی توسعه شهری است، وجود انتقادهای متفاوت از فعالیت‌های فرهنگی در همه بخش‌ها را یکی از راهکارهایی دانست که موجب پیشرفت شهرداری در حوزه فرهنگ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه فرهنگی که از زیرشاخه‌های علوم انسانی است نسبی بوده و به اندازه تک تک افراد جامعه نظر و دیدگاه برای انجام فعالیت های مرتبط وجود دارد.

افتتاح اولین فرهنگسرای ایثار و مقاومت در بوستان فدک، افتتاح فرهنگسرای عفاف و حجاب در فرهنگسرای گل نرگس و برپایی نمایشگاه از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی در هفته دفاع مقدس است که رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه به آنها اشاره کرد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که اخیرا انتقاد برخی مسوولان ارشد کرمانشاه نسبت به مدیریت شهری افزایش یافته است.

از دیگر سو شماری از اقشار مختلف مردم شهر کرمانشاه نیز گلایه هایی از حوزه های مختلف مدیریت شهری دارند.

خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه در این رابطه گزارش هایی در دست تدوین و انتشار دارد.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است و توسط هشت منطقه شهرداری اداره می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha