۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰:۱۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85233320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام‌های آمریکایی درباره موفقیت حمله احتمالی چین به تایوان ابراز تردید کردند

تهران- ایرنا- مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا سه‌شنبه در کنگره گفتند برای چین بسیار دشوار خواهد بود که حمله نظامی موفقیت‌آمیزی به تایوان انجام دهد و محاصره پکن علیه این جزیره احتمالا شکست خواهد خورد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، الی راتنر دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور دفاعی منطقه هندوپاسیفیک گفت که محاصره کردن تایوان باعث خواهد شد که متحدان تایپه منابع خود را برای کمک به این جزیره بسیج کنند.

وی افزود که محاصره تایوان تاثیر اقتصادی ویران‌کننده‌ای خواهد داشت. بنابراین، عزم جامعه بین‌المللی بریا اقدام علیه چین سخت تر خواهد شد.

این مقام آمریکایی که در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان صحبت می‌کرد، گفت: این محاصره احتمالا موفقیت‌آمیز نخواهد بود و اوضاع پرتنشی برای ارتش چین ایجاد خواهد کرد.

ژنرال جوزف مک‌گی معاون راهبردی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این جلسه اظهار کرد که محاصره تایوان چندان محتمل نیست زیرا چالش‌های زیادی دارد و «صحبت از محاصره بسیار راحت‌تر از محاصره واقعی است.»

وی گفت که انجام حملات آبی خاکی فشار زیادی بر ارتش چین ایجاد می‌کند و چیزی نیست که نیروهای مسلح این کشور بتوانند آن را به صورت غافلگیرانه آغاز کنند و «حمله ارتش آزادیبخش خلق چین به تایوان اصلا آسان نیست.»

چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و ارتش آزادیبخش خلیق چین در سال‌های اخیر فعالیت‌ها در اطراف این جزیره را افزایش داده است.

ویلیام برنز مدیر سیا مدعی شده شی جینپینگ رئیس جمهوری چین به نیروهای مسلح کشورش دستور داده است که تا سال ۲۰۲۷ برای حمله به تایوان آماده باشند. اما اینکه آیا وی دستور حمله نظامی یا محاصره تایوان را صادر خواهد کرد، هنوز مشخص نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha