فوتبال، عامل تعطیلی تمرینات و مسابقات دوومیدانی یزد است

یزد- ایرنا- رییس هیات دوومیدانی یزد گفت: برگزاری مسابقات فوتبال در ورزشگاه شهید نصیری موجب تعطیلی مسابقات و تمرینات دوومیدانی کاران این شهرستان می‌شود.

" محمد اعتمادالعلماء " روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمان برگزاری مسابقات و تمرینات دوومیدانی کاران همیشه عصرها در ورزشگاه نصیری انجام می‌شود اما همزمانی برگزاری برخی مسابقات فوتبال به خصوص لیگ‌های کشوری در ورزشگاه شهید نصیری موجب تعطیل شدن تمرینات و مسابقات دوومیدانی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: تعطیلی مکرر تمرینات دوومیدانی کاران که در مکان‌های دیگر امکان تمرین ندارند موجب ضربه به توسعه این رشته است.

اعتمادالعلما اظهار کرد: برای موفقیت ورزشکاران دوومیدانی کاران یزد که ظرفیت‌های خوبی دارند مهمترین موضوع، تامین زیرساخت مناسب است.

وی گفت: در شهرستان ۷۰۰ هزار نفری یزد به هیچ وجه زیرساخت لازم برای تمرینات و برگزاری مسابقات ورزشکاران دوومیدانی وجود ندارد.

رییس هیات دوومیدانی یزد بیان کرد: از چند سال پیش عملیات اجرایی سالن مسقف دوومیدانی در مجموعه ورزشی طلائیه آغاز که هنوز نیمه تمام است؛ این مجموعه بزرگ هنوز از جاده مناسب دسترسی بی نصیب است و همین امر موجب مشکل برای دوومیدانی کاران است.

فوتبال، عامل تعطیلی تمرینات و مسابقات دوومیدانی یزد است

وی تاکید کرد: داشتن آب و برق نیز از دیگر نیازهای اصلی این مجموعه است که امیدواریم با حل مشکلات، ورزشکاران بتوانند استفاده کنند.

این مسئول بیان کرد: برای تمرینات و مسابقات باید در گام اول به دنبال ایجاد پیست مناسب باشیم که کمبود آن به شدت احساس می‌شود؛ در خصوص کمبود و مطالبات بارها به گوش مسئولان رسانده شده که امیدواریم هرچه زودتر حل شود.

وی گفت: استعدادهای بسیار خوبی در رشته دوومیدانی در یزد وجود دارد به نحوی که هم‌اکنون بیش از ۱۰ نفر مدال‌آور مسابقات کشوری در بخش بانوان و آقایان وجود دارند.

وی گفت: سه ورزشکار شامل مریم کاظمی،سمیرا کردعلی و ساناز امیری‌پور در رنکینگ آسیا هستند و دارنده مدال مسابقات بین‌المللی می‌باشند.

هم‌اکنون بیش ۲ هزار نفر در ۲ بخش آقایان و بانوان در دوومیدانی استان یزد فعالیت دارند و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha