اختلاف خانوادگی رتبه اول مراجعان به مرکز اورژانس اجتماعی لارستان عنوان شد

شیراز - ایرنا - مدیر مرکز اورژانس اجتماعی هاشمی شهرستان لارستان از اختلافات خانوادگی به عنوان رتبه اول مراجعان به مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان نام برد و افزود: برای بهبود بخشی به این وضعیت فعالیت گروههای مداخله در بحران این اورژانس تقویت شده است .

به گزارش ایرنا ، افسانه طاهری که خود نیز مددکار اجتماعی است، سه شنبه در نشست اورژانس اجتماعی مرکز لارستان به واحدهای این مرکز شامل «خط ۱۲۳» ، «تیم سیار» و «گروه مداخله در بحران» اشاره کرد و گفت: تعداد نیروهای این مرکز در حال حاضر ۹ نفر است.

وی گفت : ساختمان این مرکز بر خلاف بسیاری از مراکز دیگر به صورت کاملا استاندارد ساخته شده و شرایط برای تبدیل مرکز از سطح سه به سطح دو وجود دارد و پیگیر آن هستیم که این اتفاق هرچه زودتر بیفتد تا شاهد توسعه مرکز و افزایش نیرو و تعداد شیفت‌ها و در نتیجه خدمات رسانی بهتر به مردم باشیم.

طاهری همچنین گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی از جمله زنان و دختران در معرض آسیب، کودک و همسر آزاری، اقدام به خودکشی، والد آزاری و کودکان کاررا نیز بیان کرد و افزود: از ابتدای تأسیس این مرکز تا کنون، بالغ بر ۱۹ هزار مراجعه کننده داشتیم. آمار دقیق مراجعین را نمی توان گفت ولی به لحاظ رتبه‌بندی، از بین گروه‌های هدف، بیشترین مراجعین این مرکزدر گروه«اختلافات حاد خانوادگی» جای می‌گیرند .

به گفته طاهری اصلی ترین کار در این مرکز جلسات مشاوره است اما اقدامات آموزشی در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیز توسط این مرکز به ویژه در مدارس انجام می‌شود.

طاهری در پایان به طرح ۲۰۲۰ اشاره کرد و افزود: این طرح که با عنوان «طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار» اجرا می‌شود، از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده و اینک در شهر لار پنج محله در این طرح شرکت کردند و چهار نهاد بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای این طرح همکاری می‌کنند.

سعید حاجی حسینی رئیس بهزیستی لارستان در این نشست ضمن اشاره به اینکه مرکز اورژانس اجتماعی هاشمی این شهرستان از آذرماه ۹۶ آغاز به کار کرده، گفت: این مرکز پنج شهرستان خنج، گراش، اوز، جویم و لارستان را تحت پوشش خود دارد که خدمات مختلفی در زمینه آسیب‌های اجتماعی به۱۳ بخش، ۱۴ شهر و ۱۳۳ روستا ارائه می‌دهد.

به گفته وی بسیاری از مردم نمی‌دانند که اینجا همه خدمات به صورت فوری و رایگان است و خوشبختانه بیشتر مداخله‌ها در این مرکزاثربخش بوده است.

حاجی حسینی با تشکر از بنیاد خیریه هاشمی بابت تأمین اعتبار ساختمان مرکز، از همکاری سازمان‌ها و ادارات مختلف از جمله پزشکی قانونی، دادگاه‌ها و دادستان‌ها، نیروی انتظامی، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و دانشگاه علوم پزشکی بابت تعامل با اروژانس اجتماعی در جهت کمک به مردم عزیز منطقه قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha