۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبر: 85233389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار و ۸۰۰ نوآموز ساوجی وارد مدارس شدند

۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبر: 85233389
چهار هزار و ۸۰۰ نوآموز ساوجی وارد مدارس شدند

ساوه - ایرنا - رییس آموزش و پرورش ساوه گفت: امروز همزمان با سراسر کشور چهار هزار و ۸۰۰ دانش آموز پایه اول این شهرستان فعالیت آموزشی خود را آغاز کردند.

«اصغر قراخانلو» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ورودی دانش‌آموزان پایه اول این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که حدود چهار هزار و ۳۰۰ نفر بودند، بیش از ۱۵ درصد رشد دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن حدود ۲۰۰ دانش‌آموز اتباع خارجی نیز به علت داشتن مشکلات در سامانه یکتای وزارت کشور، تاکنون ثبت‌نام آنها نهایی نشده و در صورت رفع مشکلات و امکان ثبت‌نام آنان، تعداد کلاس اولی‌های امسال این شهرستان به بیش از پنج هزار نفر می‌رسد.

قراخانلو با بیان اینکه، این تعداد دانش‌آموز در ۱۰۰ مدرسه ابتدایی با بیش از ۱۵۰ کلاس درس سال تحصیلی خود را آغاز کردند، یادآور شد: تراکم کلاسی در پایه اول در این شهرستان حدود ۳۵ نفر است که ۱۰ نفر از میانگین کشور بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های مدارس این شهرستان است، افزود: اکنون آموزش و پرورش ساوه بر اساس چارت سازمانی حدود ۲۲۰ معلم در مقطع ابتدایی کم دارد که قرار است ۱۲۰ نفر از این افراد از محل استخدامی‌های جدید تامین شود.

قراخانلو افزود: ۱۰۰ نفر دیگر نیز با طرح‌های خرید خدمت بازنشستگان و ۲ شیفته شدن نیروهای فعلی جبران می‌شود که معلمان مستعد و مشارکت کننده در این طرح نیز شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید برای کیفیت بخشی آموزش به دانش‌آموزان کلاس اول چند طرح برای معلم‌ها اجرا شده است، عنوان کرد: یکی از این طرح‌ها، معماران تربیت است که برای معلم‌های پایه اول اجرا شد.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید طرح شهید همت نیز برای بالارفتن سطح تدریس معلم‌های پایه اول در مدارس دولتی و غیردولتی برای دروس فارسی، ریاضی، قرآن و علوم در حال برگزاری است.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ مدرسه با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از آنها دولتی است و ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha