ملت ایران جانفشانی شهدای جنگ تحمیلی را فراموش نمی‌کند

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار این که راه عزت و ایثار را با پیشگامی و پیشکسوتی رهبر معظم انقلاب ادامه می دهیم، گفت : ملت ایران جانفشانی شهدای جنگ تحمیلی را فراموش نمی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان، همسران رزمنده و ایثارگران و جهاد و مقاومت از «دیروز تا امروز» در محل سالن سپاه کربلا مازندران در ساری افزود: ملت ایران هرگز یاد و خاطره رشادت‌های رزمندگان و جانفشانی شهیدان را فراموش نمی کند.

وی ادامه داد: امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با اظهار این که امروز جوانان بدانند پیشکسوتان رزمنده و ایثارگران نقش محوری در دستیابی موفقیت های امروز داشتند، گفت: البته گردنه های مختلفی پیش رو است که نسل جوانان این راه پر افتخار را با همه مشکلات باید ادامه بدهند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به این که به برکت هوشیاری سربازان امام زمان (عج) فتنه های ترکیبی دشمنان خنثی سازی شده و می شود، بیان داشت: به برکت این هوشیاری و ایستادگی عقبه دشمنان در حال فروریختن است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امروز تضعیف قدرت آمریکا و جبهه غرب، کاهش نیروها نظامی در مرزهای کشورهای همسایه، وصول پول های بلوکه شده، حضور در پیمان های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، آینده نظام جمهوری اسلامی ایران را روشنتر کرده است.

وی با ذکر این نکته که امروز مخالفان بی عقل که در دامن بیگانگان قرار گرفته اند از سوی اربابان خودشان رانده شدند، یاد آور شد: اگر چه جنگ ترکیبی دشمن سخت و سنگین است اما وحدت و امنیت مردم فتنه ها را خنثی کرده و می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران: عقبه دشمنان در حال فروریختن است

تجلیل از ۲ هزار رزمنده زن مازندران

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان این که دفاع مقدس مازندران افتخاری بی نظیر در هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مجاهدت و ایثارگری لشکر ۲۵ کربلا مازندران زبانزد در کشور است.

سرهنگ محمد حسن سلامی افزود: ۲۰ شهید خلبان و ۲ هزار و ۸۰۰ شهید ارتشی افتخار دیگری در هشت سال دفاع مقدس مازندران است.

وی تقدیم ۱۶۰ شهید جهاد سازندگی مازندران، ۲ هزار شهید آموزش و پرورش، شهدای نیروی انتظامی و حمایت زنان مازندران در پشتیبانی از جنگ را از دیگر افتخارات هشت سال دفاع مقدس مازندران عنوان کرد.

این مقام مسوول، به هفته مقدس امسال اشاره کرد و گفت:‌ برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال استان همراه با محوریت تجلیل از زنان رزمنده است.

سرهنگ سلامی با اظهار این که مازندران به ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید و ۱۷۲ هزار رزمنده افتخار می کند، افزود: حضور فداکارانه و خط شکنان مردم این دیار در هشت سال جنگ و دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران زبانزد مردم کشور است

وی با تاکید بر این نکته که امروز همه وظیفه داریم مقابل جنگ ترکیبی دشمنان که باورها و اعتقادات مذهبی و دینی جوانان نشانه گرفته شده است، ایستادگی کنیم، بیان داشت: تجلیل از ۲ هزار زن رزمنده مازندران که پشتیبانی کنندگان دفاع مقدس بودند، کمترین توجه به این قشر است.

به گزارش ایرنا ۳۱ شهریورماه، سالروز تحمیل جنگ از سوی رژیم بعثی عراق به کشور عزیزمان ایران اسلامی محسوب می‌شود و بر همین اساس از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر هفته دفاع مقدس نام گرفته است.

گفتنی است هفته دفاع مقدس عینیت‌ بخشی به اسلام ناب محمدی، تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و جامعه امام زمانی بود زیرا در آن دوران وحدت و ایثارگری ملت ایران به اوج رسید و ملت غیور ایران به باور «ما می‌توانیم» رسیدند.

هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۲ با شعار «ما متحدیم» برگزار می‌شود و این شعار در کنار برگزاری برنامه‌های متنوع، اقتدارمان را به گوش جهانیان می‌رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha