۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85233536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوهن: امنیت رژیم صهیونیستی مهمتر از هر توافقی با عربستان است

تهران-ایرنا- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با بیان اینکه مذاکرات با عربستان برای عادی‌سازی روابط پیچیده است، تاکید کرد که امنیت این رژیم مهم تر از هر توافقی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت وگو با رادیو ارتش این رژیم تاکید کرد که مذاکرات عادی‌سازی روابط با عربستان پیچیده و امنیت اسراییل مهم‌تر از هر توافقی است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال توافق با عربستان گفت: این مذاکرات بسیار پیچیده و مساله فلسطین قابل حل است و مانعی در برابر صلح نیست، اما باید بگوییم که امنیت اسرائیل مهم تر از هر چیزی است.

کوهن توضیحات بیشتری در این باره نداد، اما رسانه‌های صهیونیستی اخیرا از مطالبات ریاض از واشنگتن که واسطه میان عربستان و رژیم صهیونیستی است، خبر دادند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین توضیحاتی درخصوص ماهیت مذاکرات و زمان و مکان آن‌ها ارائه نداد.

رسانه های صهیونیستی اخیرا اعلام کردند که عربستان از آمریکا خواسته که نیروگاه هسته ای تاسیس کند که این امر با اختلاف نظر محافل سیاسی رژیم صهیونیستی همراه بود، زیرا صهیونیست‌ها از این ترس دارند که عربستان در آینده، استفاده نظامی از این نیروگاه بکند.

همچنین روزنامه «نیویورک تایمز» اعلام کرد که ریاض و واشنگتن در حال رایزنی درخصوص امکان امضای توافق امنیتی و دفاعی در مقابل عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی هستند.

پیش از این روزنامه «ایلاف» اعلام کرد که عربستان هرگونه مذاکرات برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا این خبر را تکذیب کرد.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان نیز اخیرا در اظهاراتی گفت که درگیری های فلسطین و رژیم صهیونیستی تنها از طریق برپایی دولت فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی قابل حل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha