نمایندگان چطور متوجه تناقض مصوبه جدید با مصوبه قبلی خودشان در مورد کنکور نشدند؟

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در توئیتی در واکنش به طرح کنکوری مجلس شورای اسلامی، آورده است: مصوبه جدید مجلس درباره کنکور با مصوبه قبلی خودشان مخالفت دارد. چگونه نمایندگان متوجه این تناقض نشدند؟!!!

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، در این توئیت آورده است: مصوبه مجلس درباره کنکور که جناب ذوالنوری مدیریتش کرد، نه تنها مخالف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، با مصوبه خودشان مبنی بر تصمیم‌گیری درباره کنکور توسط شورای سنجش و پذیرش و تبعیت از تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی، مخالفت دارد، چگونه نمایندگان متوجه این تناقض نشدند؟!!!

نمایندگان چطور متوجه تناقض مصوبه جدید با مصوبه قبلی خودشان در مورد کنکور نشدند؟

شورای سنجش و پذیرش می‌تواند تاثیر معدل را قطعی کند

ابراهیم سوزنچی استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در واکنش به مصوبه کنکوری مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: این مصوبه مجلس حتی در صورت تایید شورای نگهبان به معنی این است که تصمیم دست شورای سنجش و پذیرش است و این شورا می‌تواند طبق روال برخی سال‌ها تاثیر معدل را قطعی کند و چون طبق ماده ۴ ملزم به رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، نمی‌تواند تغییری ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه خانه ملت، کلیات طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۲ را با ۱۲۵ رای موافق از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند. در این رای گیری ۸۲ نماینده رای مخالف و چهار نماینده نیز رای ممتنع دادند.

در صورت تصویب نهایی این طرح، تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در کنکور حذف می شود؛ این در حالی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای عدالت آموزشی بر لزوم تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور تاکید دارد و در این راستا برگزاری امتحان نهایی در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم و تصحیح برگه‌های امتحانی به صورت الکترونیک را برنامه‌ریزی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha