۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳
کد خبر: 85233567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین آغاز سال تحصیلی کلاس‌ اولی‌ها برگزار شد

۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳
کد خبر: 85233567
آیین آغاز سال تحصیلی کلاس‌ اولی‌ها برگزار شد

تهران - ایرنا - آئین جشن شکوفه‌ها و آغاز سال تحصیلی کلاس‌ اولی‌ها با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، مراسم ملی جشن شکوفه‌ها با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی، معاون پارلمانی آموزش وپرورش و مدیر کل آموزش وپرورش شهر تهران در دبستان دخترانه زهرا مردانی (شماره ۱۸) منطقه ۱۰ تهران برگزار شد.

براساس اعلام مسوولان آموزش و پرورش امسال یک میلیون و هفتصد هزار دانش آموز کلاس اولی سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

دانش‌آموزان تصویر آینده ایران هستند
 رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: مدارس و دانش آموزان تصویر آینده ایران است، اگر این دانش آموزان با امید، شاد و باانگیزه و با اعتماد به نفس باشند، کشور به سمت درستی پیش می‌رود.

وی افزود از معلمان می‌خواهیم که ایمان به خدا،امید، اعتماد نفس، عشق به پرچم ایران، خردورزی و عزت نفس را به دانش آموزان بیاموزند تا بیاموزند چه زمانی نه بگویند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین معلمان باید درباره شهدا و فداکاری آنها برای دانش آموزان بازگو کنند چرا که شهدا برای آسایش این کودکان به جنگ و شهادت رفتند.

صحرایی خطاب به معلمان گفت: بازی را حتی در کلاس درس نباید از دانش آموزان بگیریم، دانش آموز باید هر روز با عشق به مدرسه بیاید و آموزش هم با بازی انجام شود و خانواده‌ها باید در آموزش هم مشارکت داشته باشند.

وی یادآورشد: تصمیم براین است که دانش آموزان در سه سال اول ابتدایی یک معلم داشته باشند که به نوعی مادر دوم آنها محسوب شود.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: آموزش و پرورش شهر تهران سال گذشته آموزش اولیا را مورد توجه قرار داد، امسال هم بیش از ۱۲۰ هزار از والدین آموزش دیدند.

وی افزود: در معاونت ابتدایی به سه محور اساسی دانش‌آموز، اولیا و معلمان می‌پردازد، این سه رکن را می‌خواهیم در همه برنامه‌ها مورد توجه قرار دهیم به همین دلیل در حوزه ابتدایی موفقیت‌های چشمگیر داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: آموزش خانواده و والدگری در عصر دیجیتال مد نظر است و با سازمان پژوهش برای تولید محتوا مجلات رشد همکاری داشتیم.

زنگ شکوفه‌ها در این مراسم به صورت نمادین یک‌بار توسط یک دانش‌آموز و بار دیگر توسط وزیر آموزش و پرورش در ساعت ۱۱:۰۲ دقیقه نواخته شد.

همچنین در این مراسم خانواده‌های شهدا علی‌وردی و محمودوند تجلیل شدند و اولین شماره ماهنامه تربیتی با عنوان "مهر از افق دمید" در میان والدین دانش آموزان پخش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha