۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85233576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتماد آمریکایی‌ها به نظام سیاسی به پایین‌ترین حد خود رسید

تهران-ایرنا- تارنمای اکسیوس با اشاره به نتایج دو نظرسنجی مجزا در بحبوحه درگیری‌های داخلی بر سر استیضاح جو بایدن، بی‌اعتمادی جامعه آمریکا به دولت و انزجار عمومی از هر دو حزب سیاسی را بی‌سابقه توصیف کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی اکسیوس نوشت: نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا حاکی از بی اعتمادی بی سابقه به دولت، انزجار از هر دو حزب سیاسی و خستگی افکار عمومی از وجود دو دستگی ها است.

این نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقاتی «پیو» انجام گرفته، نشان می دهد تنفر فزاینده نسبت به سیاست کشور در بحبوحه درگیری های داخلی کنگره در خصوص تهدید به تعطیلی دولت شدت گرفته و به نظر می رسد رقابت ریاست جمهوری برای انتخابات سال ۲۰۲۴ به سمت نبرد تنگاتنگ جو بایدن و دونالد ترامپ پیش می رود که اکثر آمریکایی ها آن را نمی خواهند.

براساس این نظرسنجی، آمریکایی ها در حال حاضر چهار برابر بیشتر از سال ۲۰۰۲، دیدگاه‌های نامطلوبی نسبت به هر دو حزب دارند که بالاترین رقم در تمام دوران است.

همزمان اعتماد به دولت در ۷۰ سال گذشته به کمترین میزان رسیده و تنها ۱۶ درصد از شرکت کنندگان گفته اند که در بیشتر مواقع به دولت فدرال اعتماد دارند.

از هر سه آمریکایی دو نفر اعلام کرده اند که در بیشتر مواقع هنگامی که به سیاست فکر می کنند، احساس فرسودگی می کنند و دو کلمه ای که برای توصیف سیاست آمریکا بکار برده اند، "تفرقه" و "فاسد" است.

موضوع قابل توجه دیگر این نظرسنجی این است که ۸۷ درصد از جمهوری خواهان و ۸۵ درصد از دموکرات ها فکر می کنند که سیاستمداران در هر دو حزب بیشتر بر مبارزه با یکدیگر متمرکز هستند تا حل مشکلات کشور.

به نوشته این پایگاه خبری، این نظرسنجی حاکی از شدت یافتن بدبینی آمریکایی‌ها نسبت به نامزدهای انتخابات است.

نزدیک به نیمی از رای دهندگان موافق تحقیقات برای استیضاح بایدن هستند

بر اساس یک نظرسنجی دیگر که توسط شرکت آمریکایی «مورنینگ کانسالت» انجام گرفته، نزدیک به نیمی از رای دهندگان از تحقیقات اخیر استیضاح بایدن توسط جمهوری خواهان مجلس نمایندگان که قرار است در تاریخ ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) آغاز شود، حمایت می کنند.

براساس نتایج این نظرسنجی ۴۸ درصد از کل رای دهندگان گفتند که از تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور به دلیل معاملات تجاری هانتر بایدن حمایت می کنند.

از میان این رای دهندگان، ۳۶ درصد دموکرات بوده و ۶۳ درصد جمهوری خواه هستند.

این شرکت در سال ۲۰۱۹ نیز نظرسنجی در مورد استیضاح ترامپ انجام داد و در آن زمان ۳۷ درصد از رای دهندگان از این اقدام حمایت کرده بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha