استاندار سمنان: سخنرانی آیت الله رئیسی در سازمان ملل عزتمندانه بود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: سخنرانی آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران اسلامی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عزتمندانه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در نشست جذب اعتبارات تملک دارایی دستگاه های اجرایی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: شب گذشته شاهد سخنان عزتمندانه رییس جمهور در سازمان ملل بودیم، امیدواریم‌ هر روز بر عزت‌ جمهوری اسلامی ایران افزوده شود.

وی با اشاره به رویکردهای نظام جمهوری اسلامی، افزود: ایران اسلامی امروز پرچمدار مسلمانان و آزادی‌خواهان دنیا است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یادآور شد:‌ برنامه‌های متنوعی برای‌ گرامیداشت‌ این هفته در نظر گرفته شده است، باید همواره در رفتار، ‌کردار و گفتار خود بحث شهید و شهادت را الگو قرار دهیم.

هاشمی با قدردانی از تلاشها و اقدامات دستگاه های اجرایی در حوزه تخصیص،‌ جذب و هزینه کرد اعتبارات، تاکید کرد: به هیچ عنوان حتی یک ریال از اعتبارات‌ دستگاه های اجرایی استان نباید برگشت‌ بخورد، ضرورت دارد تا جذب ۱۰۰ درصدی اعتبار تحقق یابد.

استاندار سمنان تاکید کرد: مدیران استان تحقق اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به استان را همچنان به صورت ویژه پیگیری کنند.

استاندار سمنان: سخنرانی آیت الله رئیسی در سازمان ملل عزتمندانه بود

استاندار سمنان بیان کرد: مجموعه استانداری توانسته در سال ۱۴۰۱ در کشور و در بین‌ تمام استانداری ها، رتبه برتر و جایگاه شاخص را کسب کند.

دستیابی به جایگاه ایمن ترین استان کشور برای سرمایه‌گذاری، بازگشت ۱۲۷ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید، کاهش نرخ بیکاری به پایین ترین میزان پس از ۱۸ سال و افزایش تعداد واحدهای دانش‌بنیان از ۷۰ به ۱۴۰ واحد، برخی از دستاوردهای استان سمنان در دولت سیزدهم است.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حالی سالانه افزون بر ۱۷ میلیون زائر با عبور از شهرستان‌های مختلف استان پهناور سمنان به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد مقدس می‌روند که دست کم یک شب در استان اقامت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha