نخستین سمینار "نقش داروسازان در ارتقای سلامت" در مشهد گشایش یافت

مشهد- ایرنا- نخستین سمینار «نقش داروسازان در ارتقای سلامت» روز چهارشنبه به مدت سه روز به میزبانی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار شهید مطهری مجتمع شهدای سلامت آغاز به کار کرد.

دبیر اجرایی نخستین سمینار نقش داروسازان در ارتقای سلامت روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این سمینار به خبرنگار ایرنا گفت:این سمینار با حضور ۶۰۰ داروساز از سراسر کشور برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در آن از ۱۵ امتیاز بازآموزی برخوردار می‌شوند.

دکتر ابوالقاسم دانش با بیان این که در حاشیه برگزاری این رویداد ملی و تخصصی در حوزه داروسازی نمایشگاه آخرین دستاوردهای حوزه دارو برپا شده است افزود: در این نمایشگاه سه روزه، هشت شرکت داروساز و توزیع و پخش دارو مشهد آخرین دستاوردهای حوزه دارو شامل بیش از ۱۰۰ قلم دارو و تجهیزات دارویی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

نخستین سمینار "نقش داروسازان در ارتقای سلامت" در مشهد گشایش یافت

وی ادامه داد: در این سمینار تخصصی به موضوعاتی همچون اهمیت نقش داروسازان در ارتقای سلامت، نقش داروساز در داروخانه، بیمارستان، بالین، زنجیره تأمین دارو، سلامت پوست و مو، درمان گروه‌های خاص همچون سالمندان و مادران باردار با داروهای بدون نسخه و مدیریت ریسک و کنترل و نقش داروساز در تولید، صنعت، اقتصاد و بازاریابی دارو پرداخته می شود.

دبیر اجرایی نخستین سمینار نقش داروسازان در ارتقای سلامت گفت: در این سمینار طرح‌ها و ایده‌های برتر این حوزه معرفی خواهند شد و امید است که در خروجی این رویداد تخصصی در حوزه دارو شاهد پیشرفت در این حوزه و در موضوعاتی همچون تهیه، تولید، توزیع و پخش دارو در سطح کشور باشیم.

نخستین سمینار "نقش داروسازان در ارتقای سلامت" در مشهد گشایش یافت

۹۶ درصد بیماران مراجعه کننده به پزشکان دارو دریافت می کنند

مدیر دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این سمینار با بیان این که داروسازان به عنوان یک ابزار برای ارتقای سلامت نقش بازیگر کلیدی را ایفا می کنند ادامه داد: با بررسی نسخه های بیماران ۹۶ درصد مراجعان به پزشکان دارو دریافت می کنند.

دکتر محمدرضا خوبان، روند توانمندسازی افراد برای افزایش کنترل و بهبود سلامتی را تعریف ارتقای سلامت از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد.

وی رویکرد پزشکی(کنترل عوامل خطر فیزیولوژی)، رویکرد رفتاری(تصحیح عوامل و شیوه زندگی) و رویکرد اجتماعی-محیطی( ارتباط صحیح با اجتماع- محیط زیست) را از جمله رویکردهای ارتقای سلامت برشمرد و افزود: در حقیقت ابن رویکرد، حرکت از افراد سالم به سمت جوامع سالم و در نهایت حرکت به سوی محیط و اجتماعات سالم است.

مدیر دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که آخرین ارتباط بیمار با تیم سلامت ارتباط با داروساز است و آخرین حلقه زنجیره درمان دارو است گفت: دارو تیغ ۲ لبه است یعنی هم موثر در ارتقای سلامت و هم مخرب ارتقای سلامت است.

خوبان افزود: دارو زمانی نقش موثر در ارتقای سلامت دارد که تولیدش بر مبنای استانداردهای بین المللی بوده و مواد اولیه از شرکت های دارای هویت واقعی تامین شوند و فرایند حمل و نگهداری به صورت صحیح صورت پذیرد و داروی آماده از شرکت های مطمئن تهیه شود و داروساز با حوصله در تیم تجویز قرار گیرد و به تلفیق دارویی توجه کند و دارو به صورت اصلی و کامل تحویل بیمار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha