۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85233801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار قم: چرایی تقدس دفاع ملت ایران در جنگ هشت ساله تبیین شود

قم- ایرنا - استاندار قم با اشاره به ضرورت پرداختن به موضوع دفاع مقدس و تبیین چرایی تقدس آن گفت: طبق اعلام سازمان‌های بین‌المللی، رژیم بعث عراق، جنگ را بر علیه ملت ایران آغاز کرد، از این رو چون به کشور هجمه‌ای وارد شد دفاعی که صورت گرفت نیز مقدس بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد آقامیری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس قم در تالار ایثار موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این استان اظهار داشت: عده‌ای از مخالفان، معاندان و منافقان داخلی و خارجی به دنبال گرفتن تقدس از دفاع مقدس هستند.

استاندار قم: چرایی تقدس دفاع ملت ایران در جنگ هشت ساله تبیین شود

استاندار قم همچنین ارکان دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: رزمندگانی که وارد این دفاع شدند، از سنین مختلف بودند، که هدف مقدسی را دنبال می‌کردند.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس شاهد جان‌فشانی و ایثارگری‌های خواهران و برادران در عرصه نبرد با دشمن بودیم، همچنین به لحاظ سنی نیز شهیدانی مانند شهید فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها تا حبیب بن مظاهرها را داشتیم.

استاندار قم اظهار کرد: دفاع مقدس برای ما شرط سنی نداشت، از سنین سیزده ساله تا هشتاد ساله در جنگ حضور داشتند، نیت‌ها الهی و فقط برای رضای خدا بود.

آقامیری گفت: هدف رزمندگان از حضور در جبهه‌های جنگ هشت ساله، دفاع از دین و قرآن بود نه اینکه فقط وطن پرستی را مدنظر قرار دهند.

وی بیان داشت: وطن هم در این نیت محفوظ باقی ماند، حتی یک وجب خاک کشور را ندادیم، اما درحقیقت رزمندگان رفتند تا قرآن و دین اسلام باقی بماند.

استاندار قم تصریح کرد: امروز چفیه‌ای که بسیجی‌ها بر دوش خود قرار می‌دهند، نماد جهاد و شهادت است، این دریایی بی‌کران از علم و باورهای عمیق دینی را نشان می‌دهد.

استاندار قم: چرایی تقدس دفاع ملت ایران در جنگ هشت ساله تبیین شود

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۰۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس گفت: بسیاری از فرماندهان نظامی نیز در این جنگ به شهادت رسیدند، و یکی از ویژگی‌های این جنگ این بود که فرماندهان هیچ‌گاه سربازان را رها نکردند و همگام با آنان با دشمن جنگیدند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش مذبوحانه دشمن برای دورکردن نسل جوان از ارزش‌های دینی تصریح کرد: دشمنان آمده‌اند تا چادرهای دختران را بگیرند و پسران را به فساد و فحشا برسانند، اما به یاری خدا مردم ما و اُمت حزب‌الله همیشه در صحنه بوده و از این پس نیز این حضور را تداوم خواهند داد.

وی همچنین با یادآوری دستاوردها و پیشرفت‌های عظیمی که برای کشور به دست آمده است یادآور شد: اکنون نه تنها در حوزه صنایعی دفاعی بلکه در همه بخش‌های گوناگون از جمله مهندسی، پزشکی و حوزه‌های اداری و کار توانستیم روی پای خود بایستیم چراکه دفاع مقدس برای ما دانشگاهی با ابعاد گسترده از مدیریت‌ها بود.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس هم مدیریت جنگ، هم مدیریت اداری و هم مدیریت الگوی مصرف در جبهه‌ها بود، امروز از همان برکت‌های جنگ استفاده می‌کنیم، و در بسیاری حوزه‌ها خودکفا شده‌ایم، و نیازی به متخصصان خارجی نداریم.

آقامیری بیان کرد: امروز همه متخصصان کشور تربیت یافته جمهوری اسلامی هستند، یک روزی در همین شهر قم پزشک پاکستانی و هندی داشتیم، اما الان به خارج کشور پزشک صادر می‌کنیم.

استاندار قم: چرایی تقدس دفاع ملت ایران در جنگ هشت ساله تبیین شود

در آستانه چهل‌وسومین سالروز آغاز جنگ تحمیلی و بزرگداشت هفته دفاع مقدس، همایش جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد.

در این آیین ۱۱ تَن از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی، هنری و ورزشی حوزه دفاع مقدس مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این آیین چهار مستند تحت عنوان لشکر فاتح، خط‌شکنان، کبوتران حرم و قصه پروانه‌ها رونمایی شد.

استاندار قم: چرایی تقدس دفاع ملت ایران در جنگ هشت ساله تبیین شود

استاندار قم: چرایی تقدس دفاع ملت ایران در جنگ هشت ساله تبیین شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha