۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال وجوه اضافه دریافتی از زائران در مشهد بازگردانده شد

مشهد-ایرنا- رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد با اشاره به تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی گفت:بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اضافه دریافتی مسافران در مشهدالرضا طی ایام دهه پایانی ماه صفر به زائران بازگردانده شد.

حسین امیر کلالی روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: همه ساله در دهه پایانی ماه صفر، مشهد مقدس میزبان خیل عظیم زائران و هیاتهای مذهبی از سراسر کشور و شیعیان سراسر دنیا می شود و امسال هم‌زمانی این دهه با نیمه پایانی ماه شهریور که اوج مسافرت‌ها به مشهد است ضرورت تشدید نظارت بر مراکز گردشگری را ایجاب می‌کرد.

وی اضافه کرد: ۱۰۴ بازرس منتخب متشکل از کارشناسان گردشگری میراث فرهنگی مشهد و تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری نظارت و بازرسی از مراکز اقامتی و گردشگری طی دهه پایانی ماه صفر را انجام دادند.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: به‌طور ویژه در نیمه دوم شهریور ماه و ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر در نتیجه هزار و ۷۱ بازرسی‌ از مراکز گردشگری و اقامتی در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۵ شهریور ۱۰۴ واحد تذکر و ۲۱۳ واحد اخطار دریافت کردند و ۶ واحد نیز مهر و موم شد.

امیرکلالی افزود: در پیگیری‌های میدانی و شکایت های دریافتی از طریق سامانه پنج رقمی ۳۷۰۴۵ به ۲۷ شکایت رسیدگی و وجوه اضافه دریافتی زائران به آنها بازگردانده و برای واحدهای متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha