سازمان امور دانشجویان بدنبال نهادینه کردن ورزش در دانشگاه‌ها است

تهران- ایرنا- رییس سازمان امور دانشجویان در پیامی به مناسبت روز جهانی ورزش دانشگاهی تاکید کرد: این سازمان در دوسال گذشته موضوع ورزش را در دستور کار خود قرار داده و با احیای المپیادها و لیگ های استانی در صدد است ورزش را به عنوان یک ارزش در دانشگاه ها نهادینه کند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور در این پیام نوشت: ۲۹ شهریور در تقویم بین‌المللی، روز جهانی ورزش دانشگاهی نامگذاری شده و این روز بهانه‌ای برای ترویج ارزش‌های ورزش دانشگاهی و سوق جامعه دانشجویی به افزایش تحرکات جسمانی و اشتیاق به ورزش‌های همگانی و قهرمانی است.

در ادامه این پیام آمده است: بر اساس یافته های علمی، فعالیت های بدنی و ورزشی آثار مثبتی بر سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی افراد در تمامی دوره‌های حیات دارد و ابزاری کارآمد در ارتقای کیفیت زندگی آحاد مختلف مردم، به ویژه دانشجویان و تغییر سبک زندگی در مسیر رشد و تعالی است.

سازمان امور دانشجویان بدنبال نهادینه کردن ورزش در دانشگاه‌ها است

رییس سازمان امور دانشجویان در این پیام تاکید کرد: بی تردید امروزه یکی از اهداف توسعه پایدار، تربیت انسان‌هایی سالم و پرنشاط است که در جامعه سالم زندگی می کنند و صاحب نظران این حوزه، توسعه ورزش در همه ابعاد آن را موجب تحقق سلامت در ابعاد جسمی، روحی و اجتماعی عنوان می کنند.

در ادامه این پیام آمده است: سازمان امور دانشجویان موضوع ورزش در دانشگاه‌ها را در دو سال اخیر به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و با احیای المپیادها، جشنواره‌ها و لیگ‌های استانی و افزودن مسابقات دیگر دانشگاهی درصدد است ورزش را به عنوان یک ارزش در دانشگاه‌ها نهادینه سازد و سازوکار این کار را با تجهیز و تکمیل اتاق های تندرستی، سالن‌های ورزشی و وسایل به روز تجهیزات ورزشی در سراسر دانشگاه‌های کشور دنبال می‌ کند.

سازمان امور دانشجویان بدنبال نهادینه کردن ورزش در دانشگاه‌ها است

داداش پور در این پیام آورده است: امید می رود این شتاب و جدیت مثمر ثمر واقع شده و با هم افزایی دانشگاهیان در چند سال آینده شاهد ارتقای جایگاه ایران در حوزه ورزش دانشگاهی باشیم و با افزایش رویدادهای ورزشی و مشارکت حداکثری دانشجویان بتوانیم جزو یکی از فعال‌ترین کشورها در ورزش دانشگاهی شناخته شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha