سخنرانی آیت‌الله رئیسی تاثیر مطلوبی بر روابط ایران با کشورهای جهان دارد

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل در طراز انقلاب اسلامی بود، گفت: بی‌شک این سخنرانی قاطع و صریح تاثیرات مطلوبی بر روابط ایران با کشورهای دنیا خواهد داشت.

قدرت‌الله حمزه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سخنرانی آیت‌الله رئیسی نه تنها موضع انقلاب اسلامی و مردم کشور را بار دیگر به جهانیان نشان داد بلکه ثابت کرد ایران همچنان در دفاع از مردم مظلوم و بی‌دفاع جهان ثابت‌قدم است و این آرمان خود را تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سخنان آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل استکبارستیزانه و مقتدرانه بود و دست کشورهایی که قصد چپاول و ناامنی در کشورهای اسلامی و منطقه را دارند برملا کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رییس‌جمهور ایران در سازمان ملل با دست پر حضور پیدا کرد و حرف‌های مهمی برای گفتن داشت، اظهار داشت: ایران اسلامی با عضویت در پیمان‌هایی نظیر شانگهای و بریکس حمایت کشورهای زیادی را به خود جلب کرد و این موضوع تودهنی بزرگی به یکجانبه‌گرایی کشورهای استکباری در راس آن آمریکا به شمار می‌رود.

حمزه با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل اعلام کرد که ایران تمایل به برقراری ارتباط با همه کشورهای جهان را دارد، افزود: رییس‌جمهور در خصوص برجام نیز توضیحات شفافی ارائه داد و ثابت کرد که در این خصوص طرف مقابل بدعهدی کرده است.

وی یادآور شد: آیت‌الله رئیسی بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد که سازمان ملل نهادی برای ملت‌هاست نه مکانی برای دفاع از ابرقدرت‌ها از همین رو از حقوق همه ملت‌ها، دفاع و مواضع استکباری را محکوم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha