چین در پیشبرد صلح در یمن با کشورهای خاورمیانه همکاری می کند

تهران-ایرنا-سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز درباره مذاکرات اخیر عربستان با انصارالله یمن گفت : پکن در جهت ایفای نقش سازنده در بازگرداندن صلح و ثبات در یمن با کشورهای خاورمیانه همکاری می کند.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه ۲۹ شهریور) با بیان این مطلب ،افزود: پکن از تلاش های پی در پی ریاض در جهت تنش زدایی و پیشبرد روند حل و فصل مسئله سیاسی یمن حمایت می کند.

وی افزود:ما امیدواریم دو کشور در راستای حل اختلافات از طریق گفت و گو ادامه یابد.

چین در پیشبرد صلح در یمن با کشورهای خاورمیانه همکاری می کند
دیدار نمایندگان دولت نجات ملی یمن با مقامات عربستانی

وزارت امور خارجه عربستان سعودی شب پنج شنبه(۲۴ شهریور) اعلام کرد که از هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن برای سفر به ریاض با هدف انجام مذاکرات و گفت وگوهای صلح دعوت کرده است.

بر اساس اطلاعیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی،در راستای ابتکار عربستان در مارس ۲۰۲۱ میلادی و در ادامه جلسات و گفت وگوهای انجام شده هیات سعودی به ریاست «محمد آل جابر» سفیر عربستان در یمن با مشارکت برادران عمانی در صنعا پایتخت یمن در تاریخ ۲۰ فرودین ۱۴۰۲ به مدت دو روز و در ادامه تلاش های ریاض و عمان برای دستیابی به آتش بس دائمی و همه جانبه در یمن و دستیابی به یک راه حل سیاسی پایدار قابل قبول برای همه طرف های یمنی، دولت این کشور از هیاتی دولت نجات ملی یمن دعوت کرده است تا برای تکمیل این جلسات و گفت وگوها به عربستان سفر کند.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن پیش از ترک صنعا و عزیمت به ریاض برای گفت وگو با طرف سعودی، تاکید کرد که دور کنونی مذاکرات در چارچوب مذاکراتی است که هیات ملی با طرف سعودی در جلسات متعدد در مسقط و جلسات مکرر در صنعا انجام داده است که آخرین آن دیدار در فرودین ماه بود.

«خالد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» وزیر دفاع عربستان سعودی گفت : من بر حمایت عربستان از یمن و بر تعهد خود به ترویج گفت‎وگو میان همه طرف‌ها برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی جامع تحت نظارت سازمان ملل تاکید کردم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha