۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85234008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باند کلاهبرداری اینترنتی در شهر قدس منهدم شد

۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85234008
باند کلاهبرداری اینترنتی در شهر قدس منهدم شد

شهرقدس- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان قدس گفت: یک باند که ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری اینترنتی کرده بودند، توسط پلیس فتای شهرستان قدس منهدم و مجرمان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شاهپور فلاحی از انهدام باند ۴ نفره کلاهبرداری اینترنتی که با اجاره کارت بانکی افراد کم بضاعت، مبلغ ۳میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از ۱۱ نفر کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد گفت: در پی طرح شکایت یکی از شهروندان در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی به مبلغ۸۰۰ میلیون ریال، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و بررسی تراکنش های بانکی، یکی از متهمان را شناسایی و وی را در شهر تهران دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با هدایت متهم دستگیر شده در محدوده اعلامی، موفق به شناسایی و دستگیری سر شبکه این باند شده و پس از تعقیب و مراقبت، متهم اصلی را در عملیاتی غافلگیرانه در شهر تهران دستگیر کردند.

فلاحی با اشاره به اینکه متهم اصلی پرونده، پس از شناسایی طعمه ها و اجاره کارت بانکی افراد کم بضاعت، وجوه کلاهبرداری را به کارت اجاره ای انتقال و سپس برای فرار از قانون از صاحبان کارت درخواست می کرد که خرید های وی را نیز انجام دهند از این طریق تاکنون بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال از ۱۱ نفر کلاهبرداری کرده بود.

فرمانده انتظامی خطاب به شهروندان خاطر نشان کرد: کارت بانکی به عنوان سند هویتی و اختصاصی برای هر فرد بوده و به هیچ عنوان نباید در اختیار دیگری قرار داده شود و شهروندان در مواجهه با افرادی که قصد اجاره کارت و یا خرید آن را دارند مراتب را به پلیس گزارش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha