استاندار لرستان: دفاع مقدس به الگوی مقابله با استکبار جهانی تبدیل شده است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: امروز "دفاع مقدس" به یک الگو در دنیا تبدیل شده و همه آحاد ملت ها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا، "فرهاد زیویار" روز چهارشنبه در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در مصلی الغدیر خرم‌آباد اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی طی این سال‌ها هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کرده است.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان، افزود: این تحریم ها را هیچ کشوری نمی توانست تحمل کند، اما جمهوری اسلامی ایران با الهام از سال های دفاع مقدس همه آحاد ملت ها را تحت‌ تأثیر خود قرار داده و امروز به برکت "دفاع مقدس" بسیاری از کشورهای مظلوم جهان در حال دفاع و مبارزه هستند.

استاندار لرستان با بیان اینکه "دفاع‌ مقدس" ریشه در سال‌ها مبارزه ملت ایران با دشمنان دارد، تاکید کرد: طی این سال‌ها اگر تهدید طبیعی هم برای کشور رخ داده، ایثار و فداکاری برای مقابله با همان تهدید و برای خدمت به مردم با الگوگیری از فرهنگ ناب "دفاع‌ مقدس" صورت پذیرفته است.

زیویار اضافه کرد: دفاع‌ مقدس درس‌های زیادی به ملت ایران داده و فعل توانستن را به همه ملت ها ثابت کرد ، اکنون همه متوجه شده اند جمهوری اسلامی هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می کند.

وی با اشاره به انجام فرصت‌سازی‌ها توسط ملت ایران، عنوان کرد: تمامی فرصت سازی های جمهوری اسلامی به شکلی از مقاومت و نه به صورت نظامی بلکه به صورت فرهنگی در حال الگوسازی برای سایر کشورهاست.

استاندار لرستان با اشاره به حرکت بزرگ اربعین، تصریح کرد: اربعین تحت‌ تأثیر انقلاب اسلامی قابل مقایسه با گذشته نیست و اگر جهاد تبیین در این زمینه انجام نمی‌شد، امروز خبری از حماسه اربعین نبود، در حالی که این راهپیمایی اکنون به یک برنامه بزرگ فرهنگی تبدیل شده است.

زیویار با بیان اینکه فرهنگ مقاومت تنها مختص این منطقه نیست، ادامه داد: امروز دفاع مقدس در بین کشورهای دیگر ترویج یافته و یک باورمندی در بین کشورها ایجاد کرده است ، این فرهنگ را رزمندگان ما در عملیات‌ها و دفاع مقدس تعلیم دادند و فراتر از صحنه جنگ، آن‌ها را نهادینه کردند.

زیویار با بیان اینکه دفاع در سنگرها آنچنان عمق پیدا کرده که همه آحاد را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: ایثار و فداکاری برای دفع آن تهدید و خدمت به خلق خدا است.

استاندار لرستان اظهار کرد: رزمندگان فرهنگ مقاومت را از داخل سنگر و عملیات ها به پشت جبهه‌ها منتقل کرده و فراتر از صحنه جنگ آنها را نهادینه کردند و از سرچشمه‌ درس آموزی های خانواده ایثارگران و جهادگران نهضت مقاومت دفاع از حرم و حریم در سراسر کشورهای اسلامی متولد شدند.

دفاع مقدس به الگوی مقابله با استکبار جهانی تبدیل شده است

هشت سال دفاع مقدس قابل مقایسه با بسیاری از دوره‌ها نیست

استاندار لرستان اظهار کرد: کشورمان جنگ‌های بسیاری به خود دیده است، اما رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس برای مقابله با تجاوزهای تمام عیار دشمن بعثی قابل مقایسه با هیچ دوره از تاریخ نیست.

زیویار گفت: ملت ایران با هدایت و رهبری نایب امام زمان (عج) انواع راه‌ها را به روی خود گشود و دفاع آنچنان توسط رزمندگان در صحنه نبرد عمق پیدا کرد که این نبرد تنها در لب مرز خلاصه نمی شود، بلکه دفاع مقدس برای مردم ایران و انقلاب اسلامی تبدیل به مدرسه و دانشگاه درس در داخل و خارج کشور شد و شعاع آن در مرز باقی نماند.

زیویار افزود: دفاع مقدس در یک دوره هشت ساله آنچنان سرمایه‌های انسانی را تحت تاثیر قرار داد که تبدیل به یک الگو و مدل شد و در صحنه جنگ با عقلانیت، تدبیر و کنش‌های ابتکاری در عملیات‌های مختلف تبدیل به سرفصل‌های مختلف درسی در دانشگاه‌ها شد.

الگوی دفاع مقدس چهار دهه بعد از انقلاب را تحت تأثیر قرار داده است

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صحنه هشت سال دفاع مقدس در مکان و زمان خلاصه نشد و چهار دهه بعد از انقلاب را تحت تاثیر خود قرار دادف افزود: پیروزی ملت ایران در جنگ تمام عیار سال گذشته در مقابل جمهوری اسلامی که دشمن از همه امکانات خود برای به زانو دراوردن انقلاب اسلامی فروگذار نکرد، از دستاوردهای مقاومت و دفاع مقدس ۸ ساله است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران هویت و شناسنامه داشته و محب اهل بیت هستند، بیان کرد: مردم ایران راضی به تعرض و جنگ به هیچ کشوری مادامی که تهدیدی برای کشورشان نباشند، نیستند ، ولی با هر تهدیدی مقابله خواهند کرد.

وی تأکید کرد: الگویی از مقاومت برای تربیت نسل و اثرگذاری برای اعصار بعدی ارائه شده و ایثار و فداکاری، اعتماد و اطمینان به نفس برای مقابله با هر مشکل و تهدیدی به یک الگو تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha