اردبیل میزبان ششمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی کلانشهرها می‌شود

اردبیل - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل از برگزاری ششمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها طی روزهای ششم و هفتم مهرماه در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، میرمحمد سیدهاشمی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ششمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها و دومین اجلاس مشترک حوزه سیاست‌گذاری و اجرا با محوریت شهرهای ایمن، پایدار و همه شمول به میزبانی شورای اسلامی و شهرداری اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: در این ۲ روز روسای کمیسیون‌ها و معاونین شهرسازی و معماری شهرهای مراکز استان‌ها و مسئولانی از دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی ، وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای رفع چالش‌ها، همفکری و تضارب اندیشه و انتقال تجربیات ارزشمند و ارائه راهکار مناسب در ارتقای کیفیت زندگی شهری گرد هم می‌آیند.

سید هاشمی اظهار کرد: سه موضوع اصلی این اجلاس شامل ایمنی، پایداری و همه شمولی که به‌عنوان محور اجلاس انتخاب شده رویکردی نوین به منظور دسترسی به فرصت‌های مناسب و حقوق برابر و مشارکت همه آحاد جامعه شهری است و این موضوعات در جلسات تخصصی در کنار مسائل و چالش‌های شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: قرار است در این اجلاس مشکلات و نارسایی‌های شهرها مطرح و درباره رفع این مشکلات از نظرات کارشناسان و اعضای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی استفاده شود.

سیدهاشمی ، بازدید روسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی از طرح‌های در دست اجرای شهرداری اردبیل، طرح‌های بازآفرینی شهری، بافت‌های فرسوده شهری ، فضای سبز و طرح‌های عمرانی شهر را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این اجلاس ذکر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه در گذشته اجرای طرح‌های شهرسازی بدون طرح تفصیلی پیش می‌رفت ، تصریح کرد: در گذشته هیچ برنامه‌ای برای توسعه پایدار و ایمن شهر در قالب طرح تفصیلی اجرا نشد ولی در این دوره اعضای شورای شهر تصویب طرح تفصیلی را در اولویت قرار داده و برای تایید نهایی به شورای عالی استان‌ها ارسال کردند.

اردبیل از تصمیم‌های غیرکارشناسی رنج می‌برد/سرانه فضای سبز در اردبیل افزایش می‌یابد

سیدهاشمی ادامه داد: شهر از بی‌قانونی و تصمیم‌های غیرکارشناسی برخی مسئولان شهری رنج می‌برد ، در حالی که با اجرای طرح تفصیلی، کارهای و امورات شهری، قانونی و برنامه محور خواهد بود چرا که یکی از محاسن اصلی طرح تفصیلی، اجرای طرح‌ها بر اساس برنامه و مطابق با قانون و مقررات شهری است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در اردبیل پایین است، افزود: اردبیل نسبت به سایر شهرهای کشور از فقر فضای سبز رنج می‌برد و با اجرای طرح تفصیلی و تکمیل پارک‌های در دست اجرا، سرانه فضای سبز این شهر به هشت و نیم متر خواهد رسید.

شهر اردبیل بیش از ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha