حیاط دولت، تحت‌الشعاع سخنرانی رئیس‌جمهور در نیویورک/ واکنش وزرا به یک ادعای عجیب

تهران - ایرنا - هیأت وزیران در غیاب آیت الله رئیسی که برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته و پس از نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده و خبرهای خوبی برای مردم داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، رئیس جمهور کشورمان بامداد دوشنبه ۲۷ شهریور به وقت تهران در صدر یک هیات سیاسی عازم نیویورک شد تا برای دومین بار در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل شرکت کند. حضور رئیس‌جمهور در نیویورک، در سایه توافق متوازن با واشنگتن، همزمان با آزادسازی ۵ شهروند ایرانی محبوس در آمریکا در جریان مبادله با زندانیان آمریکایی و انتقال ۶ میلیارد دلار به حساب‌های بانکی ایران بود که البته جریان برانداز را هم که برنامه‌ریزی‌ها و نقشه‌های آنان برای آشوب‌آفرینی در ایران به بهانه سالگرد درگذشت مهسا امینی و اغتشاشات پاییز سال گذشته نقش بر آب شده و پی به موفقیت‌ها و جایگاه جمهوری اسلامی در صحنه بین الملل برده‌اند، بی اعتبار و عصبانی کرده است.

قدردانی از سخنرانی مقتدرانه رئیس جمهور

در همین راستا جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران در غیاب آیت الله رئیسی به ریاست معاون اول برگزار شد. محمد مخبر در این نشست با قدردانی از گزارش مثبت بانک مرکزی از رشد اقتصادی کشور، به سخنرانی مقتدرانه رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: سخنرانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، به نوعی محاکمه غرب و آمریکا و دفاعی مقتدرانه از قرآن و اسلام بود که توفیق بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران، کشورهای مسلمان و جوامع انقلابی محسوب می‌شود.

مخبر همچنین به دیدارهای مختلف رئیس‌جمهور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گریزی زد و گفت: رئیس جمهور کشورمان در این سفر دیدارها و مذاکرات مثبت و سازنده‌ای با سران و مقامات کشورهای مختلف داشته است که امیدواریم نتایج و دستاوردهای سازنده این مذاکرات را شاهد باشیم.

حیاط دولت، تحت‌الشعاع سخنرانی رئیس‌جمهور در نیویورک/ واکنش وزرا به یک ادعای عجیب

معاون‌ اول رئیس‌جمهور در ادامه از وزارت امور خارجه و بانک مرکزی به‌ دلیل تلاش‌های انجام گرفته برای آزادسازی منابع و دارایی‌های کشورمان قدردانی کرد و افزود: هدف‌گذاری دولت تخصیص منابع در راستای تحقق شعار سال یعنی رشد تولید و مهار تورم و همچنین مردمی‌سازی اقتصاد است و تیم اقتصادی دولت به‌ویژه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید در این زمینه کوشا باشند.

پس از جلسه هیات دولت برخی از وزرا در جمع خبرنگاران حضور یافته و پاسخگوی سوالات آنان شدند. معاون حقوقی از پیگیری ها برای دریافت مابه تفاوت پول های آزاد شده خبر داد، وزیر اقتصاد هم از کاهش نرخ سود تسهیلات قرض الحسنه به زیر ۴ درصد خبر داد؛ زاکانی مسکن ۲۵ متری را ایده خوبی ندانست؛ وزیر آموزش و پرورش هم بازگشت طرح توزیع شیر ۲ بار در هفته در مدارس در دولت سیزدهم را اطلاع‌رسانی کرد. وزیر راه و شهرسازی نیز افتتاح متروی پرند در دو هفته دیگر با حضور رئیس جمهور را یادآوری کرد.

معاون رئیس جمهور: کره جنوبی باید مابه‌التفاوت پول آزاد شده را بپردازد

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره امکان شکایت از کره جنوبی بابت کاهش ارزش اموال بلوکه شده ایران در این کشور، گفت: دیدگاه اولیه ما این است که کره جنوبی باید مابه تفاوت پول را بپردازد چون این کشور باعث کاهش ارزش ۷ میلیاردی اموال ما شده است. اما نظر قطعی را بعدا مطرح می‌کنیم.

وی افزود:ما تقاصای داوری را از مجلس شورای اسلامی کرده و در آستانه شکایت بودیم که موضوع به نتیجه رسید و مذاکرات جواب داد و اصل پول ما براساس پول کره به ما بازگشته است اما ارزش پول ما کم شده و نسبت به مابه‌التفاوت آن ادعا داریم و در حال انجام کار کارشناسی در این زمینه هستیم.

حیاط دولت، تحت‌الشعاع سخنرانی رئیس‌جمهور در نیویورک/ واکنش وزرا به یک ادعای عجیب

واکنش رئیس دیوان عالی کشور به اظهارات توکلی در مورد حقوق اعضای هیات مولدسازی

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور که به نمایندگی از قوه قضائیه برای حضور در نشست های هفتگی هیأت مولدسازی به حیاط دولت آمده بود، در جمع خبرنگاران به اظهارات احمد توکلی درباره دستمزد اعضای هیات مولدسازی گفت: انتظار ما از آقایان این است که سخنی که بیان می‌کنند براساس و مبنای منطق باشد، متاسفانه آنچه که گفته شده هیچ مبنا و اساس قابل قبولی ندارد و در آیین‌نامه و عمل چنین چیزی نبوده است.

وی با بیان اینکه از آقای توکلی بابت چنین اظهارنظری گله‌مند هستیم، افزود: وی باید به صحبتی که بیان می‌کند توجه داشته باشد.

رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: همه ما طرفدار شفاف‌سازی هستیم و به هر کیفیت و نحوی که ممکن باشد باید جلوی ویژه‌خواری‌ها و فساد گرفته شود.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: اما در عین حال صحبت باید مبتنی بر اصول و منطقی، قابل دفاع باشد. البته من از طریقی به وی پیام داده‌ام امیدوارم که حرف خود را اصلاح کند.

حیاط دولت، تحت‌الشعاع سخنرانی رئیس‌جمهور در نیویورک/ واکنش وزرا به یک ادعای عجیب

وزیر اقتصاد: کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه به زیر ۴ درصد می‌رسد

سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۶ ماهه امسال نسبت مدت مشابه سال قبل بخشنامه های گمرکی به ۱۰۳ بخشنامه کاهش یافته و امید است باز هم روند کاهشی داشته باشد تا انگیزه فعالیت اقتصادی و پیش بینی پذیری اقتصاد افزایش یابد و رانت های اقتصادی برای سودجویان کم شود.

وی افزود: کاهش دوره زمانی اعطای تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به دستور رییس جمهور تا پایان مهر به قوت خود باقی است و بعد از اتمام این مهلت، رییس کل بانک مرکزی گزارش آن را ارائه خواهد داد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: کارمزد وام های قرض الحسنه به زیر ۴ درصد با مصوبه شورای پول و اعتبار کاهش می یابد و اولین بانک، بانک قرض الحسنه مهر است.

حیاط دولت، تحت‌الشعاع سخنرانی رئیس‌جمهور در نیویورک/ واکنش وزرا به یک ادعای عجیب

صحرایی: بازگشت ۷۰ هزار دانش‌آموز به کلاس‌ درس/ توزیع ۲ بار شیر رایگان در هفته

رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت به تشریح تازه‌ترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی پرداخت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تغییر کتاب‌های درسی، آن را تابع فرآیند علمی و حساب‌شده‌ دانست و گفت: تغییرات را در بسته‌های آموزشی مکمل و سپس در کتاب‌های درسی درج می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تولید کتاب‌های سال ۱۴۰۳ از یک ماه پیش شروع شده است، اظهار داشت: برای چاپ ۱۵۰ میلیون جلد کتاب، در مجموع به ۱۴ ماه زمان نیاز است.

صحرایی درباره تغذیه مدارس هم گفت: تمام دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی سراسر کشور دو بار در هفته شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

وی از برنامه ریزی برای جمع‌آوری مدارس کانکسی خبر داد و گفت: بیش از هزار مدرسه از این نوع، جمع‌آوری شده و امید است سال آینده به همین تعداد، جمع آوری شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه تأمین معلم مورد نیاز، یک سال تاریخی را گذرانده ایم، تصریح کرد: البته در این رابطه کمبودهایی وجود دارد که باید تأمین شود.

صحرایی از اجرای طرح شاداب سازی شهید عجمیان در ۲۰ هزار مدرسه خبر داد و درباره تامین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان مناطق محروم، هم گفت: سال گذشته ۱۸ نهاد در طرحی به نام «همه حاضر» برای تامین این لوازم برنامه ریزی کردند و امسال هم تکرار خواهد شد و بر اساس توافق مشترک با بنیاد برکت موضوع بهسازی، بازسازی و ساخت مدارس جدید پیگیری خواهد شد.

حیاط دولت، تحت‌الشعاع سخنرانی رئیس‌جمهور در نیویورک/ واکنش وزرا به یک ادعای عجیب

۵ هزار مشاور املاک متخلف، پلمب شدند

مهرداد بذرپاش وزیر تعاون با بیان اینکه قانون مالیات بر خانه های خالی سالها روی زمین مانده بود، گفت: در این دولت عزم بالایی برای اجرای آن داشتیم و به شدت و جدیت در حال اجراست. ساماندهی مشاوران املاک را اجرا کردیم که ۷۰ هزار بازرسی در این ۳ ماه انجام شد یکی از عوامل قیمت سازی کاذب با همکاری مشاوران بود که با کمک پلیس اماکن ۷۰ هزار بازرسی داشتیم و ۵ هزار مشاور املاک که قانون را رعایت نمی کردند، پلمب شدند.

بذرپاش گفت: سامانه املاک و مستغلات هم در خصوص اعطای رایگان کد رهگیری برای موجر و مستأجر ایجاد شد که تا کنون ۳۰ هزار قرارداد اجاره ثبت شده است.

حیاط دولت، تحت‌الشعاع سخنرانی رئیس‌جمهور در نیویورک/ واکنش وزرا به یک ادعای عجیب

توضیح سخنگوی دولت درباره مصوبات امروز هیات وزیران

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ضمن تشریح مصوبات امروز هیأت وزیران توضیح داد که: مطابق آیین‌نامه‌ای که وزیر ارشاد و میراث فرهنگی پیشنهاد کردند و به تصویب رسید، هزینه‌کرد اشخاص خصوصی علاوه بر بخش‌های عمومی و دولتی در حوزه ساخت اماکن فرهنگی و هنری و حوزه‌های گردشگری و بازسازی آن خرج کنند به عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مصوبه دوم هیأت وزیران درباره برخورد موثرتر با اقدامات ضد رقابتی و جرایمی که بنگاه‌های بزرگ انحصاری در کشور از سوی شورای رقابت محکوم می‌شوند است تا متناسب با نرخ تورم افزایش یابد و در قیمت‌گذاری‌ها و رسیدن آن دسته محصولات نهایی که متاسفانه رقابت کمتری در کشور دارد به مردم، کمک‌کار باشد.

حیاط دولت، تحت‌الشعاع سخنرانی رئیس‌جمهور در نیویورک/ واکنش وزرا به یک ادعای عجیب

پاسخ زاکانی به ساخت مسکن ۲۵ متری در تهران

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز به گفت و گو با خبرنگاران خبرنگاران پرداخت و درباره شایعه ساخت مسکن ۲۵ متری در تهران گفت: ما هم شنیدیم و این ایده ای است که مطرح کردند و به نظر چیز خوبی نیست.

وی ادامه داد: آنچه ما دنبال می کنیم این است که از طریق صنعتی سازی و سرعت بخشیدن به ساخت و سازها به دنبال فراهم کردن خانه هایی هستیم که شایسته مردم تهران باشد.

شهردار تهران درباره گلایه برخی شهروندان از وضعیت پوشش بانوان در بوستان‌های شهرداری تهران گفت: ۳ هزار و ۳۶۸ بوستان زیر نظر شهرداری تهران است که فقط ۳ بوستان برای بانوان محصور و مناسب‌سازی است و بقیه آنها اینگونه نیست.

حیاط دولت، تحت‌الشعاع سخنرانی رئیس‌جمهور در نیویورک/ واکنش وزرا به یک ادعای عجیب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha