۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85234214
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت ۷۵ درصدی قطعه هفت آزادراه شیراز - اصفهان

۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85234214
پیشرفت ۷۵ درصدی قطعه هفت آزادراه شیراز - اصفهان

شیراز- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۷۵ درصدی قطعه هفت آزادراه شیراز - اصفهان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۶ قطعه نخست این آزادراه به اتمام رسیده و برای اینکه مردم بتوانند دسترسی بهتری به آزادراه داشته باشند، اجرای قطعه هفت را نیز در برنامه اجرایی امسال مصوب کردیم.

به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی، چهارشنبه در حاشیه بازدید از آزادراه شیراز – اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی ما این است که در آزادراه شیراز – اصفهان نسبت به محور فعلی شیراز – اصفهان کاهش شدید تصادفات جاده‌ای را خواهیم داشت و رانندگان می توانند با ایمنی کامل در این مسیر تردد کنند.

او ادامه داد: هم اینک تمام مبلمان جاده‌ای نصب شده در طول مسیر و خط کشی های آن انجام شده و استان فارس و به ویژه شهر شیراز برای مهمترین اتفاق حمل و نقلی خود یعنی بهره برداری از طولانی ترین آزادراه کشور آماده می شوند.

وی، ارزش ریالی پروژه آزادراه شیراز – اصفهان را افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این محور با توجه به اینکه ادامه شبکه آزادراهی از میانه کشور است یک مسیر میان بر بین استان فارس و استان اصفهان محسوب می شود که نسبت به محور فعلی بین این دو استان حدود ۱۳۵ کیلومتر کوتاه تر شده و زمان سفر بین مراکز این دو استان را نیز ۲ ساعت کاهش می دهد.

معاون وزیر راه: آزادراه شیراز– اصفهان دارای بالاترین استاندارد ایمنی است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین برآورد ما این است که این کاهش طول مسیر و زمان سفر، سالانه مصرف افزون بر ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین که معادل حداقل یک روز مصرف بنزین کل کشور را کاهش می‌دهد.

خادمی افزود: این آزادراه علاوه بر سرویس دهی به استان‌های فارس و اصفهان، ۲ شهر تاریخی و گردشگری کشور یعنی شیراز و اصفهان را نیز به هم متصل خواهد کرد و برای کل منطقه جنوب یعنی استان های هرمزگان و بوشهر نیز می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از آزادراه شیراز – اصفهان یک تحول حمل و نقلی در جنوب کشور شاهد خواهیم بود.

او اظهار کرد: این آزادراه در ادامه به استان بوشهر متصل خواهد شد تا به این ترتیب شبکه آزادراهی که از تهران به اصفهان و شیراز می رسد در ادامه به استان بوشهر و دریا متصل شود.

وی گفت: پیرو بازدید اخیر وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه و دستوراتی که در این زمینه داده‌اند، هماهنگی در سطح کشور برای استقرار دستگاه‌های خدمات رسان انجام شده و امروز نیز جلسه انتهایی هماهنگی بهره برداری از این پروژه را با حضور تمام دستگاه‌هایی که باید خدمات ارائه دهند خواهیم داشت و محل استقرار موقت هر یک از دستگاه ها در این مسیر نیز مشخص خواهد شد.

معاون وزیر راه: آزادراه شیراز– اصفهان دارای بالاترین استاندارد ایمنی است

پیشرفت ۷۵ درصدی قطعه هفت آزادراه شیراز - اصفهان
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با اشاره به پیشرفت افزون بر ۷۵ درصدی قطعه هفت این آزادراه گفت: با توجه به اینکه ۶ قطعه نخست این آزادراه به اتمام رسیده و برای اینکه مردم بتوانند دسترسی بهتری به آزادراه داشته باشند، اجرای قطعه هفت را نیز در برنامه اجرایی امسال مصوب کردیم.

خادمی افزود: با توجه به اقداماتی که از قبل پیش بینی شده بود، همزمان با بهره برداری از ۶ قطعه نخست آزادراه، بخش عمده قطعه هفت را نیز آماده خواهیم کرد و به زیر بار ترافیک خواهیم برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha